וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הקצין שהיכה פלסטינים לא יישב בכלא

11.3.2010 / 11:25

בית המשפט הצבאי קבע שסגן אדם מלול מחטיבת כפיר, שהורשע בתקיפת פלסטיני במהלך פעילות מבצעית בשומרון, לא ירצה עונש מאסר נוסף לזה שריצה במעצרו

סגן אדם מלול, קצין חטיבת "כפיר" שהורשע בהתעללות בפלסטינים במהלך פעילות מבצעית, לא ירצה עונש מאסר. כך קבעה היום (חמישי) שופטת בית המשפט הצבאי בקסטינה, סא"ל נועה זומר. לדברי השופטת, היא מסתפקת ב-56 ימי המאסר אותם ריצה מאז מעצרו.

עורך דינו של מלול, שמי כהן אמר בעקבות גזר הדין: "אנחנו מרוצים מאוד מהחלטת השופטת שעשתה את האיזון הנכון בין הרשעתו לבין העונש שניתן. אדם רוצה להמשיך ולשרת את המדינה, וכל מה שעשה היה לטובת המדינה". כהן הוסיף כי "כשעשה מה שעשה ראה מלול את טובת המדינה נגד עיניו. עם זאת נשקול האם יש מקום לערער על עצם ההרשעה לאור גזר הדין".

בית הדין הצבאי בקסטינה הרשיע בחודש דצמבר את סגן אדם מלול בעבירות של תקיפה בנסיבות מחמירות והתנהגות שאינה הולמת. מלול הואשם בכך שבחודש ספטמבר 2008 היכה פלסטינים במהלך תשאול בפעולה מבצעית בכפר קדום. עוד ציינה השופטת כי "הפעלת הכוח היתה בגדר חציית קו אדום ומעשה הנאשם הם מעשים שאין לחברה אינטרס לעודד אותם".

השופטת קיבלה במלואם את דברי עד התביעה, לפיהם מלול וחייל נוסף הנאשם בפרשה, השתמשו באלימות שלא לצורך כלפי פלסטיני בכפר קדום. מלול הורשע בין היתר בכך שבמספר הזדמנויות סטר ללחיים של מספר פלסטינים.

ארגון זכויות האדם "יש דין" מתח היום ביקורת חריפה על הענישה המקלה שהוטלה על סגן אדם מלול. "בהטלת העונש הקל על קצין שהורשע בהכאתם של עוברי אורח פלסטינים, מאמץ בית הדין הצבאי את העמדה הרואה בהכאתם של חפים מפשע כלי לגיטימי בפעולותיהם של חיילי צה"ל בשטחים", אומר ליאור יבנה, מנהל מחלקת המחקר בארגון "יש דין". "עמדה זו משוללת כל בסיס משפטי ומוסרי, גם על פי עמדתו הרשמית של צה"ל, ומראה פעם נוספת כי מערכת אכיפת החוק הצבאית מתקשה להגן על פלסטינים תושבי השטחים מפני עבירות פליליות של חיילי צה"ל". בעקבות ההחלטה, קורא ארגון "יש דין" לפרקליטות הצבאית לערער על גזר הדין ולשלוח מסר ברור לחיילי צה"ל ומפקדיו, כי שלומם של אזרחים פלסטינים אינו הפקר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully