וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המנהל האזרחי הרס יסודות בית כנסת באפרת

יהושע בריינר

11.3.2010 / 8:01

לפני מספר חודשים יצקו ראשי יש"ע יסודות לבית הכנסת באפרת שבגוש עציון, בצעד הפגנתי נגד צווי הקפאת הבנייה. הלילה נסגר המעגל כשפקחי המנהל הרסו את היסודות, כמו גם 5 מבנים נוספים באזור

המנהל האזרחי הרס הלילה (חמישי) שישה מבנים בלתי חוקיים שנבנו בניגוד לצווי הקפאת הבנייה בגוש עציון, בהם גם יסודות בית הכנסת שהונחו על ידי ראשי מועצת יש"ע עם ההכרזה על ההקפאה.

כוחות הביטחון ופקחי המנהל הגיעו הבוקר להתנחלות בת עין, שם הרסו חמישה מבנים, חלקם אמורים היו לשמש למגורים. כמו כן, הגיעו הפקחים לאתר בנייה באפרת בו אמור היה להיבנות בית כנסת והרסו את יסודותיו. מדובר בבית הכנסת בו התכנסו ראשי מועצת יש"ע עם הוצאת צווי ההקפאה וסייעו בהפגנתיות בהנחת היסודות.

זו הפעם הרביעית השבוע שבה הורסים פקחי המנהל וכוחות הביטחון מבנים בלתי חוקיים שנבנו בניגוד לצווי ההקפאה בהתנחלויות. אתמול הרס המנהל האזרחי מבנה בהתנחלות יקיר שבשומרון ולפני כן הרסו מבנה בהתנחלות סלעית. מהמנהל נמסר כי ההריסות עברו הלילה ללא עימותים או אירועים חריגים.

בחודש דצמבר התקבצו ראשי מועצות ביהודה ושומרון וראשי מועצת יש"ע באפרת על מנת להפגין נגד הקפאת הבנייה בתנחלויות. כשהם לבושים בחולצות עליהן נכתב "באפרת מפשירים את ההקפאה", נעלו ראשי המועצות מגפיים והחלו להכין מלט בשטח הנמצא בית הכנסת שהיה בשלבי בנייה ראשוניים. "אני גאה להיות עבריין שבונה בארץ ישראל", אמר אז מנכ"ל מועצת יש"ע פנחס ולרשטיין. "בשנים האחרונות אנחנו בעיקר מדברים אבל הפעם", הוסיף, "אנחנו כאן כדי לבנות מחדש את הארץ הזו".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully