וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מספר המתאבדים בצה"ל ירד בכ-40%

פנחס וולף

10.3.2010 / 18:56

אל"מ גברעם הגלילי חשף בוועדת חוץ וביטחון כי מספר החיילים שהתאבדו במהלך שנת 2009 עמד על 21. הירידה החדה במספר המתאבדים אירעה בארבע השנים האחרונות

מספר החיילים שנטלו את חייהם ירד מ-35 בשנת 2005 עד לכ-21 בשנת 2009. מתוך כלל המתאבדים, 14 חיילים עשו זאת בזמן שירות החובה בצה"ל. את הנתונים הללו חשף היום (רביעי) ראש מחלקת הביטחון במפקדת זרוע היבשה אל"מ גברעם הגלילי בוועדת חוץ וביטחון בכנסת. לדבריו, התקופה הקריטית להתאבדויות היא לא כפי שנדמה, בזמן הטירונות, כי אם דווקא בתקופה שבין חצי השנה הראשונה לשירות ועד למחצית הראשונה של השירות הצבאי.

אל"מ הגלילי סיפר על הנתונים בוועדת חוץ וביטחון בכנסת בדיון שנערך תחת הנושא "בטיחות, תאונות ואובדנות בצה"ל". הגלילי מסר כי "צה"ל פועל בהתמדה למניעת תופעת ההתאבדויות, בין היתר ע"י צמצום נשיאת נשק לחופשות ולסופי שבוע, במיוחד לחיילים המשרתים ביחידות עורפיות בהן לא מוטלת חובת נשיאת נשק בכל יציאה מהבסיס".

צה"ל נאבק גם בתאונות בדרכים

הגלילי המשיך והתייחס גם לתאונות הדרכים של לובשי המדים. בשנת 2009 נפגעו בדרכים כ-14 חיילים, מתוכם 12 עברו את התאונות במהלך חופשתם ורק שניים נוספים בעת השירות. הגלילי סיפר על הדרך בה מתמודד צה"ל מול תאונות הדרכים. לדבריו, "צה"ל מקיים קורסים לנהיגה מונעת, מנהל שיחות הסברה גם עם הורים ושומר על קשר עם המשטרה שמדווחת לו בכל יום ראשון על חיילים שנעצרו בסוף השבוע כשהם נוהגים תחת השפעת אלכוהול. שמותיהם מועברים מיידית והחיילים נחקרים בידי מפקדיהם. מפקד אחת החטיבות אף הוציא הוראה הקובעת שקצין או לוחם שייעצר בשל נהיגה תחת השפעת אלכוהול, יודח מהפיקוד - דבר שהפחית את מספר החיילים העבריינים באותה חטיבה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully