וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: פשרה בסוגיית חוק בנק ישראל

צבי זרחיה

10.3.2010 / 16:10

ראש הממשלה כינס בשעה האחרונה את הנגיד פישר, שר האוצר שטייניץ, יו"ר ועדת הכספים גפני ויו"ר ההסתדרות עיני. על פי ההצעה הממונה על השכר באוצר יפקח אך לבנק תישמר זכות העירעור

מסתמנת פשרה במחלוקת על חקיקת חוק בנק ישראל לפיה, הממונה על השכר באוצר יפקח על הסכמי השכר בבנק המרכזי, ואולם, לבנק המרכזי תינתן אפשרות ערעור לראש הממשלה על החלטות הממונה על השכר.

הצעה זו גובשה אחר הצהריים בלשכת ראש הממשלה בהשתתפות בנימין נתניהו, שר האוצר יובל שטייניץ, נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר, יו"ר ועדת הכספים, משה גפני, יו"ר ההסתדרות עופר עיני ונוספים. הצעת הפשרה הזו הועלתה על ידי יו"ר ההסתדרות עיני.

סעיף אחר שמסתמן קובע כי תקציב בנק ישראל יוצג בוועדת הכספים בתוך 14 יום לאחר שייקבע על ידי המועצה המנהלית של בנק ישראל, בטרם יאושר התקציב על ידי המועצה המנהלית של בנק ישראל. אולם, הוועדה לא תוסמך לאשרו כפי שדרשו חלק מחברי הכנסת. הצעה זו גובשה על ידי מנכ"ל משרד ראש הממשלה, אייל גבאי.

מוקדם יותר היום נדחתה ההצבעה בוועדת הכספים על הצעת חוק בנק ישראל בשל חילוקי דעות קשים בין יו"ר הוועדה ח"כ משה גפני (יהדות התורה) ומשרד האוצר לבין בנק ישראל.

גפני והאוצר מבקשים לחייב בחוק את הבנק המרכזי להגיש לאישור ועדת הכספים את תקציבו השנתי, בדומה לחובה המוטלת על מבקר המדינה והרשות לני"ע. נגיד בנק ישראל פרופ' סטנלי פישר מתנגד לכך בחריפות.

פישר פנה אל גפני וביקש ממנו שלא לאפשר את העלאת הסעיף. בהתייעצות פנימית שכינס גפני בלשכתו בהשתתפות: פישר, ח"כ חיים אורון (מרצ), ומרכז הקואליציה בוועדת הכספים ח"כ ציון פיניאן (ליכוד), הוזעק מנכ"ל משרד רה"מ אייל גבאי. בעקבות חילוקי הדעות דחה גפני את תחילת ההצבעות.

חילוקי דעות נוספים קיימים בסוגייה מה יקרה אם רה"מ - המוסמך האחרון לפסוק בתוך 60 יום בחילוקי דעות שבין האוצר לבנק ישראל - לא יעשה זאת בפרק זמן זה.

אורון הציע לחייב בחוק את רה"מ לקבל הכרעה בתוך 60 יום. הוועדה צפויה לאשר הערב את הצעת החוק לקראת העלאתה בשבוע הבא להצבעה בקריאה השנייה והשלישית. בעקבות הדחייה כינס ראש הממשלה את יובל שטייניץ, משה גפני, סטנלי פישר, עופר עיני, וציון פיניאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully