וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בג"ץ יעכב את הרפורמה בתכנון ובבנייה?

גלעד גרוסמן ועומר רבין

10.3.2010 / 15:44

בית המשפט העליון תוקע גלגלים ברפורמה של נתניהו וקובע: "לוח הזמנים בלתי אפשרי – אין פה מצב חירום ולא פרצה מלחמה". ממליץ לוועדת השרים להעניק ארכה לציבור להעניק הערות לחוק

הרפורמה הידועה של ראש הממשלה נתניהו בתכנון ובבנייה עשויה לעמוד בשבועי הקרובים בפני מכשול בלתי צפוי מכיוונו של בית המשפט העליון: בג"ץ דן היום בעתירה מיוחדת שהגישו החברה להגנת הטבע ועמותת אדם טבע ודין כנגד החוק והחליט להמליץ לוועדת השרים לענייני חקיקה לתת ארכה לצורך מתן הערות לרפורמה מטעם הציבור. בפסיקה אף ביקר בית המשפט את לוח הזמנים שנקבע לביצועה וקבע: "לוח הזמנים שנקבע בלתי אפשרי – אין פה מצב חירום ולא פרצה מלחמה". נציג המדינה מצידו הודיע כי הוא מקבל את עמדת בג"ץ והנושא יועלה מחר לדיון בוועדת השרים.

טענת האירגונים הירוקים כנגד החוק הייתה כי הליך קידום הרפורמה מהווה, בעצם, פגיעה קשה בזכותו של הציבור שכן לא ניתנת לו אפשרות מספיקה להגיש את הסתייגויותיו מהחוק בטרם יאושר באופן סופי. השופטת איילה פרוקצ'ה קיבלה את עמדת הארגונים ואמרה: "לתת 21 יום להערות לכזו כמות ומורכבות של חומר זה בלתי אפשרי. לוח הזמנים שנקבע על ידי הממשלה הוא לא קדוש, הרי אין פה מצב חירום". בארגונים הירוקים דורשים לפיכך להאריך ל-90 יום את פרק הזמן המוקדש לתגובות הציבור. מחר צפויים השרים להחליט בדיון המיוחד בעניין כיצד להגיב להחלטת בית הדין ובכמה זמן לדחות את הדיון בנושא החוק.

ועדת השרים אישרה את הרפורמה, כזכור, כבר לפני כחודשיים, כשמטרתה המוצהרת היא להקל על היזמים בהליך לאישור תוכניות בנייה ולקצר הליכי תכנון שנמשכים לעתים שנים רבות ומעכבים פרויקטים בתחומי הבנייה בישראל. במסגרת הרפורמה, יחוזקו הוועדות ברשויות המקומיות על חשבון כוחן של הוועדות המחוזיות ושל המועצה הארצית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully