וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחקר: חמאס מגייס מתאבדות באינטרנט

קובי מנדל

10.3.2010 / 14:09

מחקר שנערך באוניברסיטת חיפה מגלה שחמאס מנסה לאתר נשים באתרי אינטרנט ולגייס אותן למשימות התאבדות. "פעילי הטרור למדו לכוון את המסר שלהם לקהלי היעד הרצויים להם"

ארגוני טרור רבים, ובהם החמאס, משתמשים באתרי האינטרנט שלהם כדי לגייס נשים וילדים לפעולות טרור, והדבר מבטא מגמה של התרחבות השימוש באינטרנט בקרב ארגוני טרור וקבוצות איסלמיות קיצוניות, בכדי לפנות לנשים באופן ממוקד- כך עולה ממחקר חדש של פרופ' גבי וימן, מומחה לחקר הטרור באינטרנט מהחוג לתקשורת באוניברסיטת חיפה. "השימוש של ארגוני טרור במחבלות מתאבדות נמצא בקו עלייה ויש לכך קשר ישיר לעלייה המתמדת במספר האתרים המוקדשים לנשים טרוריסטיות", לדברי פרופ' וימן.

במסגרת מחקר רב שנתי של יותר מעשור, סקר פרופ' וימן את אתרי האינטרנט המוצפנים והפומביים של ארגוני טרור איסלמיים, קבוצות שתומכות בארגונים אלה, פורומים, סרטוני וידאו ולמעשה כל מידע שזורם ברשת וקשור בטרור איסלמי. לדבריו, כשם שמומחי השיווק הבינו שכדי להגיע לקהלים ממוקדים עליהם לייצר תכנים המתאימים לקהלים אלה, כך גם אנשי הטרור הבינו שכדי לגייס נשים למטרותיהם, עליהם לפנות אליהן במסרים ספציפיים ולא להסתפק באתרים הכלליים, שפונים בדרך כלל לגברים.

תחילת מגמה זו היא בשנת 2004, כשהמגזין המקוון של אל-קאעדה פרסם מהדורה הפונה לנשים. בעקבות המהדורה השיק הארגון מגזין מקוון המיועד לנשים בלבד, שם הן הודרכו במתן עזרה ראשונה לטיפול בבני משפחה שנפצעו בקרבות, כיצד לגדל את ילדיהן כדי שיצטרפו למלחמת הג'יאהד, וגם כיצד להתאמן כדי להיות מוכנה לקרב.

לפי המחקר, בשנים האחרונות מתחזקת הקריאה לנשים להצטרף למעגל המתאבדים, ומגיל צעיר ביותר. באתר החמאס לילדים פורסם הסיפור, "הגבורה של ילדה פלסטינית" שמתאר כיצד ילדה קטנה מתכננת ומוציאה לפועל פיגוע התאבדות. וידאו קליפ שהוקרן באתר החמאס מתאר כיצד ילדה עוקבת אחר התקפת ההתאבדות של אימה וכיצד היא מתכננת ללכת בעקבותיה כשתגדל.

"פעילי הטרור למדו לכוונן את המסר שלהם ולהתאים אותו לקהלי היעד הרצויים להם. ההצלחה המדאיגה של שיטה זו באה לידי ביטוי לא רק בעלייה המשמעותית של אתרים המיועדים לנשים, אלא בעיקר בעלייה הברורה בפעילות של נשים בפעולות טרור", סיכם פרופ' וימן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully