וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"על החילונים להתאים מקומות עבודה לחרדים"

נתי טוקר

10.3.2010 / 14:45

בביקור בבני ברק הוסיף שמעון פרס: הייתי אומר בחצי צחוק ואילו היתה לי באמת היכולת, שכל היהודים ישמרו את השבת ושתהיה להם אפשרות לעבוד רק שישה ימים בשבוע"

"הייתי אומר בחצי צחוק ואילו היתה לי באמת היכולת, שכל היהודים ישמרו את השבת ושתהיה להם אפשרות לעבוד רק שישה ימים בשבוע, כמצוות התורה" - כך אמר היום נשיא המדינה, שמעון פרס, בביקור בבני ברק. פרס אמר את הדברים בביקורו בחברת ההיי-טק IROX בעיר, שבבעלות יזמים חרדים ושמעסיקה כ-80 נשים חרדיות.

הנשיא התייחס לבעיית התעסוקה במגזר החרדי ואמר: "בחברה הזאת מועסקות נשים, אני מקווה שזה יימשך גם לגברים ובתנאי שניתן להם את התנאים המתאימים להם". לדבריו, "החילונים צריכים להתאים את מקומות העבודה לחרדים שתהיה הפרדה בין גברים לנשים ויהיה זמן לתפילות. בקרב לומדי התורה יש מוחות מזהירים. הרבה אנשים לא דתיים הולכים לחדר כושר, וישיבה זה חדר כושר רוחני. אתה מלמד את מוחך לחשוב ולהתמודד עם האתגרים. הרבה מאוד אנשים דתיים נהפכו לאנשי מדע".

בפני הנשיא הוצגו נתונים על חברות ישראליות שמעבירות פרויקטים לחו"ל. פרס הודיע למנהלי החברה כי יפעל בקרב חברות הישראליות וייפגש עמן כדי לשכנען להחזיר פרויקטים לעבודה בישראל, ולא להוציאם לחו"ל. "בארץ יש יתרונות טבעיים של איכות כוח האדם. אין חברה גדולה בעולם שאין לה סניף של מחקר ופיתוח בישראל. אנחנו צריכים לדאוג שהמצב הזה יימשך", ציין פרס.

מוקדם יותר, ביקר הנשיא בישיבת פוניבז' ושוחח שם עם תלמידים ועם ראשי הישיבה. לאחר מכן, הוא נועד עם הרב אהרון יהודה לייב שטינמן בבני ברק. במהלך הביקור התקיימה במקום הפגנה של קבוצה חרדית קיצונית, ומהמשטרה נמסר על יידויי אבנים, ללא נפגעים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully