וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המסגד, הספונג'ה והתרגיל המבריק של המשטרה

יהושע בריינר

10.3.2010 / 14:00

חוקרי המשטרה הצליחו להשיג את טביעות הנעליים של חמשת החשודים בהצתת המסגד בכפר יאסוף. זאת לאחר שבדרך למשרדי החקירה נאלצו החשודים לדרוך על רצפה רטובה ולאחר מכן על קרטון

על תרגיל חקירה "מבריק" שכזה עוד לא שמענו: חוקרי היחידה המרכזית ש"י השתמשו בספונג'ה כדי לאסוף ראיות נגד החשודים בהצתת המסגד בכפר יאסוף שבשומרון. זאת ככל הנראה על מנת להתאים את טביעות הנעליים של החשודים לאלה שנמצאו במסגד. כך נודע לוואלה! חדשות.

אתמול (שלישי) זומנו לחקירה נוספת חמשת החשודים בהצתת המסגד למשרדי היחידה המרכזית של מחוז שומרון ויהודה להמשך החקירה בנושא. אלא שבכניסה למבנה, כמו בכניסה למבנים אחרים, ראו החמישה כי הרצפה נשטפה רק באחרונה והיתה עדיין מלאה במים. החשודים, מכוח ההרגל, דרכו על הרצפה הרטובה, אלא שמיד לאחר מכן המתין להם משטח קרטון גדול בדרך לחדר החקירות. מבלי לחשוב פעמיים דרכו החשודים על המשטח ובכך השאירו את טביעות נעליהם וככל הנראה אפשרו למשטרה להשוות את סימני הנעליים שלהם עם אלה שנמצאו במסגד.

מקורב לאחד הנחקרים סיפר כי איש מהם לא חשד כי שטיפת הרצפה היא חלק מהחקירה. "לא היתה אפשרות אחרת להגיע לחדר החקירות, אז הם הלכו על הרצפה השטופה ואחר כך על הקרטון. כשנכנסו לחדר שאל אותם אחד החוקרים אם הם דרכו על הקרטון, ורק אז הם הבינו שהספונג'ה שעשו החוקרים היתה עוד תרגיל עלוב של המשטרה. בכל מקרה המשטרה יכולה לעשות מה שהיא רוצה עם טביעות נעליים שלהם. אין לאיש מהחשודים שום קשר לאירוע", אמר המקרוב.

לדברי המקורב, על אף שעל פניו דרכו החשודים על מי סבון, אין זה מן הנמנע כי הרצפה השטופה כללה גם חומרים אחרים המסייעים להטבעת סימני הנעליים. למעשה בכך הסתיימה חקירתם של החמישה, שכן במסגרת הזימון הם לא תוחקרו כלל וכעבור מספר דקות שוחררו מהתחנה. זאת לאחר שהשוטרים החזירו להם חלק מהציוד האישי שהוחרם מהם במהלך החקירה. למעט שני הבגירים החשודים, שלמה גלברד וצבי סוכות, שמעצר הבית שלהם מסתיים ביום ראשון, יתר החשודים הם קטינים ששוחררו ללא תנאים מגבילים.

ממשטרת מחוז ש"י נמסר בתגובה לדברים כי "חקירת הצתת המסגד בכפר יאסוף עדיין בעיצומה, ומטבע הדברים איננו נוהגים לפרט את פעולות החקירה המבוצעות על ידי החוקרים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully