וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ריבלין: נשפר את תדמית הכנסת בעזרת התקשורת

פנחס וולף

10.3.2010 / 12:38

יו"ר הכנסת מודאג מתדמיתה הירודה בעיני הציבור. במלאת שנה לכהונת הכנסת ה-18, הוא הצהיר: נאפשר לאזרחים להיות מעורים יותר בפעילות הח"כים, באמצעות שימוש בכלי התקשורת ובאינטרנט

"יש תדמית ירודה ביותר לכנסת, הנובעת גם מזה שהכנסת בולטת בעיקר בדברים שליליים". כך אמר היום (רביעי) יו"ר הכנסת ראובן ריבלין במלאת שנה לכהונת הכנסת ה- 18. במהלך תדרוך עיתונאים דיבר ריבלין דיבר על החשיבות של שיפור תדמית הכנסת דרך שימוש באמצעי התקשורת, ואמר: "בשנה האחרונה בה חזרתי לשבת על כס יו"ר הכנסת, למדתי פעם נוספת את שהיה ידוע לי - את התפקיד המרכזי של העברת מידע לציבור שנעשה באמצעות התקשורת".

לדבריו, הזלזול הרווח בקרב הציבור בפועלה של הכנסת מביא לכך שמתרבים הקולות הקוראים לשינוי שיטת הממשל. יו"ר הכנסת התייחס גם לחשיבותה של הכנסת כגורם מאזן במסגרת הדיון הציבורי בישראל, ואמר כי חוסנה של הדמוקרטיה תלוי גם בחוסנה של הכנסת. הוא ציין את פועלו בעניין זה, ואמר: "בתום הקדנציה הקודמת שלי חשבתי שקירוב הציבור לכנסת זה דבר הכרחי. הקמנו את הממ"מ (מרכז המחקר והמידע, המספק לחברי הכנסת נתונים הנוגעים לפעילות הפרלמנטרית), פתחנו את ערוץ הכנסת. היום רוב הדברים חשופים באופן מלא באתר האינטרנט של הכנסת. אי הקמת מרכז המבקרים זו החמצה שאני מצטער עליה. מניין המבקרים בכנסת השנה יעלה על 50 אלף".

ריבלין גם פירט סדרת צעדים שיינקטו לשיפור תדמיתה של הכנסת בעיני הציבור: "נפתח ועדות בכנסת לשידור באינטרנט שבזמן אמת ניתן יהיה לצפות בהן. נאפשר לאזרחי המדינה להיות מעורים בכל החוקים. אנחנו רוצים לאפשר לכל אזרח לאפשר לעקוב אחר המתרחש. נשדרג את אתר האינטרנט ונהפוך אותו לאתר אינטראקטיבי. נעשה מהפיכה גם בנושא דוברות הוועדות. אנחנו צריכים זמינות גבוהה ביותר של כל הועדות, וכן מערכת דוברות של הכנסת ולא של חברי הכנסת".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully