וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שרי חוץ ערבים: לבטל המו"מ העקיף עם ישראל

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.3.2010 / 11:34

לפי דיווחים ברשות, בעקבות ההכרזה הישראלית על בניית יחידות דיור חדשות במזרח ירושלים, הודיעו מספר שרי חוץ ערבים לג'ורג' מיטשל: ההסכמה למו"מ עקיף בין ישראל לרשות "אינה תקפה עוד"

העיתון הפלסטיני "אל-איאם" דיווח הבוקר (רביעי) כי בעקבות החלטת ישראל לאשר בניית 1,600 יחידות דיור חדשות בשכונת רמת שלמה במזרח ירושלים, פנו מספר שרי חוץ ערבים לבכירים אמריקאים והודיעו להם כי הם חוזרים בהם מהסכמתם לאפשר לרשות הפלסטינית לקיים משא ומתן עקיף עם ישראל שיארך ארבעה חודשים. העיתון דיווח כי הבכירים הערבים הודיעו לשליח האמריקאי למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, כי נוכח הצעד הישראלי, "ההחלטה איננה תקפה עוד".

מזכיר הוועד הפועל של אש"ף, יאסר עבד רבו, אישר את הדיווח בראיון לתחנת רדיו פלסטינית. לדבריו, "מנהיגי ישראל הם כנופייה של גזעניים קיצונים שלא ממלאים שום החלטה, הסכם או חוק בינלאומי. אפילו ביקורו של סגן הנשיא ג'ו ביידן באזור לא מונע מישראל להמשיך במדיניות הבנייה בהתנחלויות".

עבד רבו קרא לארה"ב לא רק לגנות במילים את צעדיה של ישראל "אלא על ידי מעשים נגד מנהיגיה", שכן ארה"ב חייבת, לדבריו, לבחור בין הצהרות וביקורים לבין "מגעים מדיניים רציניים המחייבים נקיטה בצעדים מעשיים". הוא העריך עוד כי ישראל תמשיך "לשחק משחקים ולבצע תרגילים" כדי להרוויח, כלשונו, זמן ולהמשיך לבנות בהתנחלויות.

במקביל, גינתה גם מצרים את ההחלטה הישראלית לבנות יחידות דיור נוספות במזרח הבירה. דובר משרד החוץ המצרי, חוסאם זכי, אמר כי הצעד הישראלי מהווה "סכנה אמיתית על המאמצים להשיג שלום". הוא הוסיף ואמר כי ישראל מסרבת למלא אחר החוק הבינלאומי ולהיענות למאמצי התיווך האמריקאים ובכך היא מכשילה את הדרך לשלום. בנוסף דווח כי שר החוץ אחמד אבו אל-רייט שוחח עם בכירים אמריקאים והבהיר להם כי ארצו מגנה בתוקף את הצעד.

אתמול ניהל יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן שיחת טלפון "בהולה" עם מזכ"ל הליגה הערבית עמרו מוסא, בעקבות ההחלטה על המשך הבנייה במזרח ירושלים. אבו מאזן דן עם מוסא בהחלטה הישראלית והתייעץ איתו אילו צעדים מדיניים "דחופים" ניתן לנקוט בעקבות "הפרובוקציה הברורה וההסלמה המכוונת". עוד דווח כי אבו מאזן ביקש ממוסא לקיים התייעצויות עם יתר מדינות ערב ולהחליט אילו צעדים ניתן לנקוט "לנוכח ההחלטה הישראלית הקוראת תיגר על הרצון הבינלאומי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully