וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מת השייח' טנטאווי, מבכירי הפוסקים באיסלם

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

10.3.2010 / 11:11

השייח' מוחמד חסן טנטאווי, אחד מאנשי הדת הסונים החשובים בעולם הערבי, מת מאירוע בלבו במהלך ביקור בערב הסעודית. בין השאר הוא נודע בשל התנגדותו לפיגועי התאבדות

פוסק ההלכה הבכיר ביותר במצרים ואחד מאנשי הדת הסונים החשובים בעולם הערבי, השייח' מוחמד חסן טנטאווי, הלך לעולמו בגיל 82 בעת ביקור בערב הסעודית. הטלוויזיה המצרית דיווחה הבוקר (רביעי) כי טנטאווי מת כתוצאה מאירוע בלבו. טנטאווי שימש כאימאם הגדול של מסגד אל-אזהר בקהיר וכשייח' הגדול של אוניברסיטת אל-אזהר בעיר. בנו של השייח' מסר כי אביו ייקבר בעיר אל-מדינה בערב הסעודית, הנחשבת לעיר השנייה בקדושתה למוסלמים הסונים אחרי העיר מכה.


טנטאווי נולד בכפר סלים שרקייה, למד לימודי דת באלכסנדריה ובאוניברסיטת אל-אזהר בקהיר. בשנת 1966 הוא קיבל תואר דוקטור לפילוסופיה, ובמשך שנים נחשב למרצה ולאיש דת בכיר במדינה. ב-1996 מונה לשייח' הגדול של אוניברסיטת אל-אזהר, הנחשב למוסד האקדמי החשוב ביותר בעולם הערבי. הוא הביע לא פעם התנגדות לפיגועי התאבדות ואמר כי אין לפגוע בחפים מפשע.

לפני יותר משנה פורסמה תמונתו של טנטאווי כשהוא לוחץ את ידו של נשיא המדינה שמעון פרס בארוחת ערב שהתקיימה בשולי עצרת האו"ם לדיאלוג בין-דתי בניו יורק. לחיצת היד עוררה סערה רבה באופוזיציה המצרית שהגיעה עד כדי דרישה לפטרו מתפקידו. השייח' טנטאווי טען לאחר מכן כי לחץ יד לכל מי שהושיט לו יד וכי לא זיהה כלל את שמעון פרס.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully