וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיצי בדירה קטנה

ריבי מאיר וריני חביב-עמירן

10.3.2010 / 10:16

גרים בדירה קטנה, ורוב היום לא נמצאים בבית? איך החתול יכול להתמודד עם זה? ריבי מאיר וריני חביב-עמירן, המומחיות שלנו, עונות לכם

אני אוהבת מאוד חתולים, והייתה לי חתולה בעבר (שנפטרה מזקנה). כרגע אני גרה עם חבר שלי ואנו רוצים לאמץ חתול. אנחנו רוב שעות היום לא נמצאים בבית. רציתי לדעת אם זה יהווה בעיה לחתול או שבגלל שחתול הוא חיה עצמאית הוא יסתפק בקבלת תשומת לב ואהבה רק בשעות הערב.

תודות על השאלה החשובה. אכן יש צורך לחשוב היטב, לפני אימוץ חתול ובכלל – כל בעל-חיים, ממש כאילו מדובר באימוץ ילד (ואנא – אל תתרגזו על ההשוואה). זהו יצור חי עם רגשות וצרכים. פיזיים, התנהגותיים ורגשיים, וכאשר אין אפשרות כלכלית, פיזית (גודל דירה למשל ושעות פנויות) וכמובן – רגשית, להפנות את כל הדרוש כדי לספק צרכים אלה, עדיף לחכות לזמן בו תהיה אפשרות נוחה ומלאה לעשות זאת.

חתול הוא בהחלט חיה עצמאית, אבל הוא זקוק מאד לתשומת לב, אהבה, התייחסות מלאה לצרכיו וחברה. אנושית וגם של חתולים, ואם את יכולה ומתאים לך לאמץ שניים – זה מופלא ומתאים ביותר לאנשים אשר עובדים רוב שעות היום.

יחד עם זאת, גם כאשר מאמצים שניים יחד (וזה תמיד מומלץ), חשוב לתת את כל הדרוש לשניים האלה, בדיוק כפי שצריך לתת לאחד, ובעיקר בתחום הרגשי ובתנאים פיזיים כמובן (על קצה המזלג נציין, פעילויות ומשחקים – עצמאיים ויחד איתכם, מתקני גירוד הולמים, מקומות גבוהים לטיפוס ולצפייה החוצה וכמובן מזון מעולה, צ'ופרים וטיפול ווטרינרי הולם).
בהצלחה ונשמח תמיד לסייע ולייעץ.

התאהבתי בחתול שנמצא בחצר של אימי, כל היום בשטח הפתוח, ז"א בחצר. ביני לבין החתול נוצר קשר מיוחד מאד, התאהבנו ממש, לכן חשבתי לקחת אותו לדירתי בת"א. השאלה היא, האם זו התעללות מוחלטת להעביר אותו מחצר גדולה לדירה קטנה בת"א? האם זה אפשרי?

שאלה חשובה ונפוצה. קודם כל, הקשר בינך ובין החתול יכול להימשך, כך יש לקוות, עוד לשנים רבות וטובות. גם מדובר בחתול אשר גר בחצר בית אימך. הקשר שנוצר ביניכם הוא נהדר ותהיי בטוחה שהוא הדדי והחתול זקוק לך, נפשית, אין ספק בכך.
תוכלי להמשיך ולהעניק לו אהבה, תשומת לב וכמובן אוכל מעולה ועוד, בכל פעם שתגיעי לאימך.

הקשר לא חייב להיות יומיומי כדי שהוא יהיה נהדר לשניכם. בדרך כלל מעבר מחצר בטוחה עם כל הנחוץ לחתול אל דירה קטנה- הוא הליך לא פשוט לשני הצדדים, ואם מצב החתול מעולה בחצר בית אימך – אז עדיף שתמשיכו קשר נהדר ממש שם, כפי שזה היום.

שנית, אנא דאגי לסירוס החתול – זו חובה למען בריאותו, פלוס חיסונים לפי הנדרש וכל טיפול ווטרינרי נחוץ בהתאם למצבו וגילו. ניתן לעשות הכל במשך הסירוס ואין צורך להביאו יותר מפעם אחת לווטרינר. אם החתול לא חברותי ולא תוכלי לקחת אותו בארגז נשיאה בטוח וסגור היטב המיועד לחתולים – תוכלי להעזר במישהו מקצועי (התייעצי בפורומים וגם עם הווטרינר).

מעבר לכך אם אימך מספקת לחתול מזון מעולה ומים טריים בכל יום ומקום מחסה נהדר מפגעי מזג האוויר ובאופן קבוע – זהו ביתו, למעשה. הוא נולד שם, מכיר היטב את המקום, מכיר את החתולים האחרים וכל הטוב והפחות טוב באזור. ושוב, זהו ביתו.

אם אימך נעדרת מביתה לעיתים תוכלי לעבור ולגור אצלה מספר ימים ולדאוג לחתול בימים אלו, זה חשוב מאד לא להשאירו בלי מאכיל ומטפל אפילו ליום אחד. בכל מקרה, עפ"י מה שנראה מפנייתך – עדיף לחתול לחיות בביתו (בחצר אימך) עם כל הטיפול הדרוש והאהבה שתוכלי להעניק לו בכל פעם שתבקרי אותו.

אם הנסיבות משתנות ואין כל אפשרות שהוא ימשיך ויגור במקום באופן בטוח ואיכותי, אז נשמח לייעץ לך כיצד להעבירו לדירתך בתל-אביב – גם אם היא קטנה.
בהצלחה!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully