וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיאנמר: מנהיגת האופוזיציה לא תתמודד בבחירות

טליה שחר

10.3.2010 / 10:08

פעילת הדמקורטיה במינמאר אונג סן סו צ'י לא תוכל ליטול חלק במערכת הבחירות הקרובה במדינה. הסיבה: השלטון הצבאי פרסם חוק חדש, האוסר על בעלי עבר פלילי להצטרף למפלגה פוליטית

אונג סן סו צ'י, מנהיגת האופוזיציה הפועלת למען דמוקרטיה במיאנמר, לא תוכל להשתתף בבחירות הקרובות במדינה. כך הודיע היום השלטון הצבאי במיאנמר. לפי חוקי הבחירות החדשים שפורסמו היום (רביעי), כל מי שיש לו עבר פלילי פסול מלהצטרף למפלגה פוליטית וליטול חלק בבחירות.

סו צ'י נמצאת במעצר בית במשך 14 שנים לאחר שזכתה בבחירות האחרונות שהתקיימו במדינה ב-1990. היא אינה יכולה לשמש בתפקיד פוליטי עקב סעיף חוקתי המונע זאת מאנשים הנשואים לאזרחים זרים. כעת נראה שהיא גם לא תוכל לעמוד בראש מפלגתה "הליגה הלאומית לדמוקרטיה", ולהוביל אותה במהלך מערכת הבחירות.

דובר מפלגתה של סו צ'י אמר לסוכנות הידיעות הצרפתית AFP כי הוא מופתע מאוד מההחלטה. "לא חשבתי שזה יהיה כזה גרוע". שליח ארה"ב למזרח אסיה סטיוארט קמפבל, קרא להחלטה "מאכזבת ומצערת", וחזר על הקריאה לשחרר את סו צ'י, כלת פרס נובל לשלום, ולאפשר לה ליטול חלק פעיל במיאנמר.

השלטון במיאנמר מפרסם בימים האחרונים את חוקי הבחירות החדשים בשורה של הודעות בעיתונים הרשמיים המדינה, אך עדיין לא נקבע מתי בדיוק תתקיימנה הבחירות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully