וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"חות מאכזבים למכתשים אגן

יעל חלק

10.3.2010 / 9:20

מכתשים אגן, שבשליטת כור של נוחי דנקנר, מסכמת שנה לא קלה במהלכה נאלצה להתמודד עם רמות מלאים גדולות והאטה בקצב המכירות שהובילה לירידת מחירי מוצריה

מכתשים אגן, שבשליטת כור של נוחי דנקנר, מסכמת שנה לא קלה במהלכה נאלצה להתמודד עם רמות מלאים גדולות והאטה בקצב המכירות שהובילה לירידת מחירי מוצריה. בנוסף, נפגעה פעילות החברה כתוצאה ממזג האוויר באזורי הפעילות שלה- גשמים חזקים בצפון אמריקה ויובש בצפון אירופה- שהביאו להאטה בביקושים למוצרים להגנת הצומח.

את הרבעון הרביעי של 2009 מסכמת החברה עם עלייה של 1% בהכנסותיה לרמה של 496 מיליון דולר. עלייה בהוצאות החברה הובילה אותה לעבור להפסד תפעולי בהיקף של 17.4 מיליון שקל לעומת רווח תפעולי של 34.1 מיליון דולר בתקופה המקבילה. בשורה התחתונה, עברה החברה להפסד בהיקף של כ-30 מיליון דולר ברבעון לעומת רווח נקי של 8.7 מיליון דולר בתקופה המקבילה.

מכתשים אגן פועלת בתעשיית הכימיה לחקלאות (אגרוכימיה). החברה פועלת בפיתוח ושיווק של מוצרים להגנת הצומח: שיווק מדבירי חרקים וקוטלי פטריות ועשבים.

במבט שנתי, הצטמצמו הכנסותיה של החברה ב-13% והסתכמו ב-2.2 מיליארד דולר. החברה מציגה צמצום של 67% ברווח התפעולי, שהסתכם ב-119 מיליון דולר ב-2009. הרווח הנקי של החברה צנח ב-85% והסתכם ב-32.6 מיליון דולר לבעלי מניות החברה.

עלות העסקתו של אברהם ביגר, מנכ"ל ויו"ר החברה, הסתכמה ב-10.7 מיליון שקל, מתוכם עלות העסקתו הסתכמה ב-1.5 מיליון שקל דמי ניהול (כ-124 אלף שקל ברוטו בחודש) ואופציות בהיקף של 9.2 מיליון שקל. השנה, מכיוון שרווחי החברה לפני מס לא עלו על 100 מיליון דולר, לא קיבל ביגר בונוס שנתי.

בעקבות הדו"חות, אמר ביגר: "2009 היתה שנה מאתגרת, הן בתעשיה כולה והן עבור החברה. ההשפעה האדירה של מזג האוויר על צינורות האספקה החקלאית הורגשה היטב, והיא הוחרפה עוד יותר על ידי המשבר הכלכלי העולמי.כתוצאה מכך, נצפתה האטה בתוצאות המכירות וברווחיות, בעיקר בברזיל".

"למרות כל זאת, נמשכה ההתרחבות של החברה לשווקים חדשים ונחתמו הסכמים אסטרטגיים, החשובים למיצובה הנכון של החברה. במהלך המחצית השנייה של השנה ולקראת תחילתה של 2010 החלה להסתמן התאוששות, הן מבחינה גלובלית והן מבחינת ההשפעה על החברה. החברה ניצלה את ההתאוששות להשגת יעדים גלובליים בכל החזיתות ובכל הפרמטרים העיקריים, החל מניהול נכון של צינורות האספקה ועד לייצור ולשיווק של מוצרי החברה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully