וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שחקן חדש בקדחת חיפושי הגז: עופר נמרודי

מאת ליאור זנו ומיכאל רוכוורגר

10.3.2010 / 10:25

לידיעת שלדון אדלסון: מו"ל מעריב מעוניין להצטרף לקדחת חיפושי הגז והנפט, ומנהל משא ומתן עם הגיאולוג יוסי לנגוצקי שגילה והוביל את קידוחי "תמר" ו"דלית"

עופר נמרודי מעוניין להצטרף לקדחת חיפושי הגז והנפט. ל-TheMarker נודע כי נמרודי ושותפיו מנהלים משא ומתן עם הגיאולוג יוסי לנגוצקי, שגילה והוביל את קידוחי "תמר" ו"דלית", כדי שיוביל פרויקט קידוחים מטעמם. לנגוצקי אמר אתמול: "עדיין לא החלטתי מה תהיה עמדתי בנידון".

נמרודי מנהל משא ומתן לרכישת השליטה בחברת פטרומד הקנדית, בהשקעה כוללת של כ-16 מיליון דולר. החברה הקנדית מחזיקה ברישיונות הימיים "שרה" ו"מירה" מול חופי ישראל, בסמוך ל"תמר" ו"דלית".

ההשקעה תשמש לכיסוי החובות של פטרומד, כ-12 מיליון דולר, ולביצוע הסקר הסייסמי הדו-מימדי ברישיונות. הקבוצה של נמרודי תכלול את משה הירשברג והאחים לוי ומנדל מוצ'קין, הפעילים בתחום הנפט באוסטרליה, ארה"ב ובמקומות נוספים.



ל-themarker נודע כי בית ההשקעות דש איפקס, המשמש כבנקאי השקעות בעסקה זו, פועל לצירופה של מודיעין אנרגיה, שבשליטת אי.די.בי פיתוח של נוחי דנקנר וצחי סולטן, להשקעה. לפי הערכות, אם הצדדים יגיעו להסכמות, תשקיע מודיעין אנרגיה כ-8 מיליון דולר בעסקה זו. מטעם דש אייפקס מוביל את העסקה המנכ"ל המשותף ויקטור שימריך.



הכשרת היישוב הודיעה אתמול לבורסה כי היא מנהלת משא ומתן לרכישת השליטה, במישרין או בעקיפין, לבדה או ביחד עם אחרים, ברשיונות לפיתוח שדות גד טבעי "שרה" ו"מירה", הנמצאים 40 ק"מ מערבית לחדרה. החברה הודיעה כי כאשר יושלם המשא ומתן יימסר על כך דו"ח מפורט.



לפני כחודש, הודיעה בונטאן הקנדית, שהיא רואה פוטנציאל בקנה מידה עולמי במרבצי הגז "שרה" ו"מירה". לפי נתוני משרד התשתיות, 95.2% מהזכויות בשני הרישיונות מוחזקים על ידי פטרומד של חגי וגיורא אמיר. על פי דיווח של בונטאן בחודש שעבר, היא שמחזיקה בזכויות דרך חברת הבת ipc. ולטענתה היא מחזיקה ב-71.63% מרישיונות הקידוח ב"מירה" ו"שרה", ששטחם 399 קמ"ר כל אחד, באמצעות נתח של 75% שבו היא מחזיקה בחברת הבת.



ההבדל בין השמות מצביע על סכסוך משפטי בין פטרומד של האחים אמיר לבין בונטאן. בתביעות משפטיות שמתנהלות כרגע, נידונה שאלת הבעלות על שני הרישיונות.



"הבעיה היא שאין את הממצאים של הסקר התלת מימדי", מסביר יואב בורגן מלידר שוקי הון. "בונטאן התבססה בדיווח שלה על התוצאות הישנות של הסקרים הדו מימדיים. הדיווח הזה בעייתי, אף שהוא חוקי".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully