וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דו"ח: 150 יישובים בישראל לא מחוברים לביוב

10.3.2010 / 6:03

לפי דו"ח העוני הסביבתי של ארגון אדם טבע ודין, למעלה מ-30 מיליון מ"ק של שפכים לא מגיעים למתקני טיהור שפכים. העיר המזהמת ביותר: ירושלים

תאגיד כאן

ארגון "אדם טבע ודין פרסם הבוקר (רביעי) את דו"ח העוני הסביבתי השנתי. לפי הדו"ח, למעלה מ-30 מיליון מטרים מעוקבים של שפכים אינם מגיעים כלל למתקני טיהור שפכים, וזורמים לסביבה תוך כדי זיהום מי התהום, נחלים ויצירת מטרדים ומפגעים תברואתיים. כמו כן, נכתב בדו"ח, ליותר מ- 150 יישובים בארץ אין פתרון לטיפול בביוב, ושפכיהם מוזרמים לסביבה דרך בורות סופגים או מערכת איסוף שמפנה את הביוב הגולמי לסביבה.

הדו"ח מפרט את היישובים המזהמים ביותר בארץ. לפי הדו"ח, העיר המזהמת ביותר היא ירושלים בה יש כ-185,000 תושבים אשר אינם מחוברים למערכת הביוב והיא מזרימה מדי שנה כ-10 מיליון מ"ק של שפכים גולמיים, מרביתם לנחל קידרון. ערים נוספות המוזכרות בדו"ח הן בקה אל גרביה, אריאל, סביון, לקיה, ערערה, טייבה, חורה וקריית ארבע.

לדברי מנכל הארגון, עו"ד עמית ברכה, "הדו"ח מעלה שורה ארוכה של כשלים שמשמעותם היא סכנה של ממש לבריאות הציבור. הרשויות המקומיות אינן מתחזקות את תשתיות הביוב שברשותן ואם לא די בכך, הרי שאין משרד ממשלתי שפועל או מיישם את סמכויות החוק על מנת לפתור את כשלי הרשות המקומית. לא ייתכן שראש הממשלה דואג לרפורמות לטובת כרישי הנדל"ן, במקום לחצי מיליון ישראלים שחיים ללא תשתית ביוב נורמלית".

בנוסף מעלה הדו"ח כי טיפול נכון בביוב היה תורם כ-180 מיליוני מטרים מעוקבים למשק המים במדינה – כמות שהיתה מייתרת הקמת מתקני התפלה.

ח"כ ד"ר דב חנין (חד"ש), יו"ר הועדה המשותפת לסביבה ובריאות אמר בעקבות פרסום הדו"ח כי "משבר המים מחדד את הצורך הדחוף להתמודד עם מחדלי הביוב בישראל. נדרשת תוכנית כוללת להבטחת פתרונות ביוב אמיתיים בכל אזורי הארץ - כדי להגן על הבריאות ועל הסביבה וגם כדי לשפר את החיסכון והשימוש במים". עוד אמר ח"כ חנין כי הוא מתכוון ליזום דיון בנושאים שעולים מהדו"ח בוועדה המשותפת לסביבה ובריאות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully