וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מפגינים בניו יורק: "אשכנזי לא רצוי כאן"

10.3.2010 / 2:40

במלון וולדורף אסטוריה בניו יורק נערך הלילה ערב התרמה לצה"ל בהשתתפות הרמטכ"ל גבי אשכנזי. מול המלון נערכת הפגנת שמאל. "אשכנזי הוא פושע מלחמה"

מאות פעילים בארגוני זכויות אדם וארגונים פרו פלסטינים הפגינו הלילה (רביעי) מול מלון וולדורף אסטוריה בניו יורק, שם מתקיים ערב ההתרמה השנתי של ארגון "ידידי צה"ל" בהשתתפותו של הרמטכ"ל גבי אשכנזי. המפגינים הניפו שלטים הקוראים להעמיד את אשכנזי לדין בגין פשעי מלחמה. עד כה לא נרשמו בהפגנה אירועים חריגים, אולם המשטרה בניו יורק הרחיקה את המפגינים מהמלון.

ערב ההתרמה של הארגון נחשב לאירוע החשוב ביותר של יהודי ארה"ב ומדי שנה נתרמים במסגרתו כעשרים מיליון דולר לטובת צה"ל. מחוץ למלון בו נערך האירוע הונפו שלטים בגנותו של אשכנזי, תמונות של ילדים פלסטיניים שנהרגו בעזה, וכן שלטים בהם נכתב "הפסיקו את המצור על עזה", "ישראל מבצעת פשעי מלחמה" וכן "הכסף האמריקאי מממן פשעי מלחמה ישראליים".

"פושעי מלחמה אינם מקובלים בארה"ב"

בין המפגינים מחוץ לאירוע נמצאה ריחאם ברגותי, פעילה בארגון עדאללה ניו יורק. "במדינות אחרות בעולם הוצאו צווי מעצר כנגד אשכנזי, ואילו כאן יש אנשים שחוגגים את בואו", אמרה ברגותי לוואלה! חדשות, "מכאן אנחנו רוצים לשלוח מסר לציבור האמריקאי שפושעי מלחמה אינם מקובלים בארה"ב. הצבא הישראלי ביצע במהלך מבצע עופרת יצוקה עבירות קשות נגד החוק הבינלאומי ופשעים נגד האנושות, הרג ילדים תמימים, הפציץ מטרות אזרחיות ואמבולנסים בכוונה תחילה, אלה לא דברים שנכנסים תחת ההגדרה של הגנה עצמית", אמרה.

"איננו רוצים שאנשים כמו אשכנזי שעומד בראש צבא שמבצע פשעים נגד האנושות יבואו לניו יורק", אמרה ברגותי. "גם אם יאמרו שהכסף שייתרם כאן הערב יילך לטובת מלגות לחיילים הישראליים, בסופו של דבר מדובר בתמיכה בחיילים שביצעו במהלך עופרת יצוקה פשעים כנגד אזרחים. ברגעים אלה ממש תושבי עזה נמצאים תחת מצור, חיים לא מים וחשמל וישראל מונעת את שיקומה ואי אפשר לשבת ולאכול ארוחת ערב בשווי אלף דולר עם האדם ששותף לעבירות נגד האנושות".

מפגינה נוספת היא דורות'י זלנר, יהודייה תושבת ניו יורק מארגון "יהודים אומרים לא", שאמרה כי מדובר בהפגנה שקטה שבאה למחות בעיקר על עצם קיום ערב התרמה עבור צה"ל. "לצערי האנשים בישראל לא מבינים איך שאר העולם רואה את הפעולות שלהם", היא אומרת. "בישראל רואים את צה"ל כצבא הכי מוסרי בעולם, אבל צבא שהורג אזרחים תמימים בעזה איננו מוסרי כלל. אשכנזי הוא אולי אדם פופולרי בישראל, אבל כאן הוא כלל אינו רצוי. ובכלל, כל האירוע הזה הוא פשוט ביזארי. איך אנשים יכולים לשלם עשרות אלפי דולרים עבור ארוחה ולתרום אותו לצה"ל? זה מגוחך אפילו במונחים אמריקאיים. אתה רואה את צבא אחר בעולם שמגיע לארה"ב על מנת לגייס כסף?"

לדברי זלנר, היא מתנגדת לירי טילים מרצועת עזה לישראל אך לדבריה, פשעי מלחמה כנגד פלסטינים איננה התשובה. "אם אני הייתי תושבת שדרות לא הייתי רוצה שיפלו טילים על הילדים שלי, אבל האם הדרך הטובה ביותר למנוע זאת היא על ידי הרג של אנשים נוספים? אני עצמי הייתי בעזה וראיתי את העוני ותנאי המחייה שישראל מביאה על התושבים במקום. אין להם צבא, אין להם טנקים, אין להם חיל ים ואין להם שום דרך להגן על עצמם, ומנגד ישראל הפציצה אותם במשך 22 יום, אז לא פלא שהם הגיבו בטילים".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully