וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

העליון: תימשך חנינת מתנגדי ההתנתקות

9.3.2010 / 15:43

שופט ביהמ"ש העליון רובינשטיין דחה בקשה של עצורים מההפגנות בשכונת שייח' ג'ראח להוציא צו ביניים שימנע מתן חנינה למתנגדי ההתנתקות. ההחלטה בתוקף עד לדיון בג"ץ בנושא

אנשי הרוח תמכו, אולם בית המשפט לא התרשם: שופט בית משפט העליון, אליקים רובינשטיין דחה היום (שלישי) את בקשתם של קבוצת עצורים מההפגנות בשייח' ג'ראח להוציא צו ביניים שימנע באופן זמני מתן חנינה למתנגדי ההתנתקות. משמעות ההחלטה היא שעד שבג"ץ ידון בנושא ניתן יהיה להעניק חנינות למתנגדי ההתנתקות.

בחודש שעבר הוגשה עתירה נגד חוק החנינה, שאושר לפני כחודש וחצי בכנסת. החוק קובע שהליכים פליליים בעבירות לא חמורות על רקע תוכנית ההתנתקות יופסקו, והרישום הפלילי בגינן יימחק. עם זאת, החוק לא יחול על עבירות חמורות ולא על נאשמים שהוטל עליהם מאסר בפועל.

בעתירה, שהוגשה באמצע עורכי הדין יפתח כהן ועומד שץ, נטען שחוק חנינה שמיועד רק למי שמחה נגד ההתנתקות ולא מיועד לכל מי שנעצר בגין פעולות מחאה, ולכן הוא חוק מפלה ופסול. "אין זה ראוי שעדת הרוב בבית המחוקקים תחליט מהו אירוע טראומטי ייחודי בעבור קולקטיב כה הטרוגני, כגון חברת המהגרים והתושבים הרב-תרבותית הישראלית", נכתב בעתירה. "הכל יודעים כי מעמד משמח בעבור הרוב - פעמים רבות אינו אלא אסונו של המיעוט, ולהיפך".

הבוקר הוגשה לבית המשפט העליון בקשה של אישי ציבור ואנשי רוח להצטרף כעותרים לתיק. בין החותמים: השרים לשעבר יוסי שריד וויקטור שם טוב, הח"כים לשעבר מוסי רז ואורי אבנרי, הסופרים סמי מיכאל ורונית מטלון, המשורר זוכה פרס ישראל נתן זך והפרופסורים אליס שלוי, ירון אזרחי, יוסי זעירא וצבי מאז"ה. זמן קצר לאחר הגשת הבקשה פרסם השופט רובינשטיין את החלטתו, בה קבע שהנושא יעבור לדיון בפני הרכב בתוך ארבעה חודשים.

"החלטה כזו בת שורה אחת, שאין בה כל נימוק, מאפשרת למדינה להמשיך להפלות בין שמאל וימין ובין יהודים וערבים - וזאת בהמשך למסע חקיקה אנטי דמוקרטית, שרק בית המשפט העליון יכול היה לבלום. המחנה הדמוקרטי בישראל שואב השראה ועידוד מהתמיכה של אותם אישי ציבור ורוח, שקולם טרם נדם בתקופה אפלה זו", אמרו בתגובה עורכי הדין כהן ושץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully