וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תעריפי החשמל ירדו - תעריפי המים דווקא לא

עמירם כהן

9.3.2010 / 14:30

רשות המים בוחנת דחיית הוזלת תעריפי המים לצריכה ביתית ולתעשייה המתחייבת מעדכון תעריפי החשמל, שהוזלו בחודש שעבר ב-11.3% בממוצע

רשות המים בוחנת דחיית הוזלת תעריפי המים לצריכה ביתית ולתעשייה המתחייבת מעדכון תעריפי החשמל, שהוזלו בחודש שעבר ב-11.3% בממוצע. עדכון תעריפי החשמל הוזיל את סל התשומות לאספקת מים לצריכה ביתית ותעשייה ביותר מ-3.5% (נוסחת "הטייס האוטומטי"), עובדה המחייבת על פי חוק את הוזלת תעריפי המים. על פי חישוב כלכלני התאחדות התעשיינים ההוזלה הנדרשת בתעריפי המים לצרכן הביתי והתעשייתי צריכה להגיע ל-4.76%.

תעריפי המים לצריכה ביתית כיום הם 4.58 שקל ל-2.5 מ"ק הראשונים של צריכה ו-7.58 שקל לכל מ"ק נוסף של צריכה (התעריפים כוללים גם את התשלום לתאגידי המים והביוב).

במכתב דחוף ששיגר היום נשיא התאחדות התעשיינים שרגא ברוש ליו"ר רשות המים פרופ' אורי שני, הוא תובע להוזיל באופן מיידי את תעריפי המים בעקבות הוזלת תעריפי החשמל ומזהיר שכל עיכוב בהוזלה מנוגד לחוק: "נודע לנו" כותב ברוש, "כי אין בכוונת הרשות לבצע את העדכון באופן מיידי, אלא לערוך בדיקות שונות על ההשפעות וההשלכות של המהלך הזה.

הוזלת תעריפי המים בקרוב ל-5% תקל במעט על הצרכן בכלל ועל הצרכן התעשייתי בפרט, שספגו זינוק חד בתעריפי המים בינואר השנה וצפויים לספוג התייקרויות נוספות בהמשך השנה. כפי שלא הייתה בעבר שום כוונה מצד רשות המים לדחות עדכונים קודמים, שמשמעותם הייתה ייקור המים, אין להעלות על הדעת לדחות את העדכון כאשר מדובר בהוזלה".

דובר רשות המים אורי שור מסר בתגובה, כי נוסחת עדכון תעריפי המים ("הטייס האוטומטי") כוללת כמה מרכיבים, שחלק מהם השתנו ולכן נדרשת בדיקה איך יושפעו תעריפי המים מהשינוי הזה ובכל מקרה אם יוחלט על דחייה במועד עדכון תעריפי המים הם יעודכנו רטרואקטיבית אם וכאשר התחשיבים יחייבו זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully