וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעה בסך 88 מיליון שקלים נגד דני דנקנר

עמית בן-ארויה

9.3.2010 / 12:45

תביעה ובקשה לאשרה כתביעה נגזרת הוגשה נגד יו"ר בנק הפועלים לשעבר, חברי דירקטוריון הפועלים וקרן RP בגין רכישת הבנק הטורקי פוזיטיף

תביעה ובקשה לאשרה כתביעה נגזרת בסך 88 מיליון שקל הוגשה הבוקר נגד יו"ר בנק הפועלים לשעבר, דני דנקנר, נגד שאר חברי הדירקטוריון מ-2005 וקרן RP בגין רכישת הבנק הטורקי פוזיטיף.

לפי הבקשה, בקיץ 2005 התקשרה אלרן שבעל המניות המרכזי בה (12.8%) הוא דני דנקנר בשתי עסקות עם שתי קרנות השקעות זרות - RP Explorer Master Fund ו-RP Capital Group UK Limited.

בדצמבר 2005 דיווח הבנק כי חתם על הסכם לרכישת הבנק הטורקי פוזיטיף. במסגרת ההסכם, היתה אמורה RP לרכוש מניות בשיעור של 7.45% מהון המניות של פוזיטיף בתמורה ל-15 מיליון דולר. במסגרת ההסכם, ניתנה ל-RP אופציה לרכוש מבנק הפועלים תוך שנה מניות נוספות של הבנק הטורקי בתמורה לסכום של לא יותר מ-15 מיליון דולר.

במסגרת ההסכם נקבע, כי אם מסיבה כלשהי לא תשלים RP את העסקה, יהיה הבנק זכאי להגדיל את חלקו בבנק פוזיטיף, באופן יחסי, במקומה. כמו כן, קבעו הצדדים מנגנון פיצוי, שישולם על ידי הצדדים ל-RP, אם זו האחרונה תהיה מנועה מלבצע את ההשקעה בבנק פוזיטיף.

מהבקשה עולה כי דנקנר בעת כריתת ההסכם הוגדר כבעל שליטה בבנק הפועלים מצד אחד (דרך אחזקות בתעשיות מלח) ובעל עניין ונושא משרה באלרן. מצד שני, הרי שההסכם היה בבחינת עסקה חריגה של חברה ציבורית שלבעל השליטה יש בה עניין אישי. משכך, נטען, אמורים היו בעל דנקנר וחברי דירקטוריון הבנק באותה תקופה להביא לכינוס אסיפה כללית שבה העסקה היתה אמורה לקבל אישור רוב תוך השגת תמיכה של שליש מבעלי המניות שאינה נגועים (אינה קשורים לאחזקות דנקנר) - בהתאם לחוק החברות.

בבקשה דורש התובע יששכר רובין, באמצעות עורכי הדין עמית מנור ויוקי שמש, פיצוי של 88 מיליון שקל. סכום זה שילם ב-2008 הבנק ל-RP כפיצוי בשל הויתור על רכישת המניות בבנק הטורקי.

"הואיל וההסכם נולד בחטא, הרי ש'הפיצוי' ששולם ל-RP הינו בגדר 'פרי העץ האסור'; לפיכך, על כל השותפים ל'דבר העבירה' לפצות את הבנק כדי הסכום שהוצא מקופתו בניגוד לדין", נכתב.

לפי הנטען, אישור זה בוצע שלא כדין. RP, חברי הדירקטוריון ודנקנר אחראים לנזק שנגרם לבנק. שלשום סירב הבנק, באמצעות פנחס רובין, למכתב הדרישה שהופנה בעניין, ולכן הוגשה היום התביעה והבקשה לאשרה כייצוגית.

עו"ד פנחס רובין הגיב בשם בנק הפועלים: "איני יודע שהוגשה התביעה וממילא לא קראתי אותה. לכן אין מה להגיב".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully