וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

רופאים ברמב"ם: "חדר המיון בביה"ח קורס"

קובי מנדל

9.3.2010 / 15:02

עקב התפוסה המלאה במחלקות הפנימיות בביה"ח, בחדר המיון הודיעו כי לא יקבלו חולים נוספים בשעות הקרובות. בחודש האחרון סגרו את שעריהם לחולים חדשים בתי החולים שיבא, ברזילי והעמק

תאגיד כאן

(הערוץ הראשון)

מצוקת המקום בבתי החולים ברחבי הארץ נמשכת. הפעם, תורו של חדר המיון בבית החולים רמב"ם בחיפה לסגור את שעריו לחולים חדשים. חדר המיון בביה"ח הודיע היום (שלישי) כי חדל לקבל חולים למשך מספר שעות, נוכח העובדה שהמחלקות הפנימיות בביה"ח מלאות עד אפס מקום.

בחדר המיון של בית החולים כבר ממתינים מעל 30 חולים, שאינם מובלים למחלקות הפנימיות השונות ואינם זוכים לטיפול הולם. מבית החולים נמסר כי ההחלטה התקבלה באישור משרד הבריאות.

חבר הנהלת בית החולים, ד"ר מיקי הלברטל, אמר כי בשש המחלקות הפנימיות מאושפזים למעלה מ-260 חולים, בעוד שהתקן עומד על 177 בלבד. בחדר המיון מאושפזים 75, כשהתקן מתיר 60. הוא הוסיף כי התפוסה בבית החולים כיום עומדת על 1,041 חולים, בעוד שביכולתו להחזיק כ-900 בלבד.

"בית החולים קורס ולא יכול להעניק טיפול ראוי. חולים מוחזקים במשך יומיים עד שלושה בחדר המיון, ללא טיפול מיטבי, ואין לנו פיתרון. אנו זקוקים לתוספת של 30 מיטות קבועות לצורך הוספת מחלקה פנימית קבועה בביה"ח", סיכם ד"ר הלברטל.

דוברת בית החולים מסרה לוואלה! חדשות כי "יש עומס יתר כבד מאוד במחלקות ובמיון. ישנן חמש מחלקות פנימיות קבועות ואחת זמנית נוספת, שנפתחה כדי להתמודד עם עומס החולים. בית החולים פונה לציבור הרחב ומבקש לפנות לבתי החולים במקרים שאינם דחופים".

היא הוסיפה כי במגן דוד אדום בשלב זה לא מפנים חולים לרמב"ם, למעט נפגעי טראומה. בהתייחס למחלקה הפנימית הזמנית, דווח כי המחלקה נפתחה לאור הצורך הגובר שעולה בחודשי החורף, וכי היא תיסגר בסוף החודש מסיבות תקציביות. המחלקה השישית נפתחה לתקופה מוגבלת בת שלושה חודשים באישור משרד הבריאות.

בחודש פברואר הורה משרד הבריאות למגן דוד אדום לווסת את התנועה של החולים מבתי החולים שיבא בתל השומר, ברזילי באשקלון והעמק שבעמק יזרעאל לעבר בתי החולים הסמוכים. זאת בשל העומס והתפוסה המלאה בשלושת בתי החולים.

עדכון ראשון: 13:22

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully