וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

דיווח: עימותים פרצו בשכונת שייח' ג'ראח

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

9.3.2010 / 11:39

התלקחות נוספת בשכונת שייח' ג'ראח בירושלים: מקורות פלסטינים מדווחים כי העימותים בין המשטרה לבין תושבי השכונה פרצו על רקע ביקורו של סגן ראש העיר דוד הדרי, איש המפד"ל

מקורות פלסטינים דיווחו היום (שלישי) כי פלסטינים תושבי שכונת שייח' ג'ראח במזרח ירושלים מתעמתים במקום עם כוחות הביטחון הישראלים. העימותים פרצו על רקע סיור שערך בשכונה סגן ראש עיריית ירושלים, דוד הדרי.

אתמול הודיע הדרי, איש מפלגת המפד"ל, כי הוא שוקל להקים לשכה לקבלת קהל בשייח' ג'ראח ולפיכך עורר מהומה היום בביקורו. במהלך העימותים נפצעה אישה פלסטינית והועברה לבית החולים להמשך טיפול.

תושב השכונה סיפר לסוכנות הידיעות הרשמית הפלסטינית כי סגן ראש העירייה לווה בכוחות גדולים של משטרה ומג"ב "ובכך הוא עורר סערה בקרב התושבים, שראו בביקורו של הדרי היערכות להשתלט על בתים פלסטינים בשכונה ששייכים למשפחות אל-כורד, אל-ראווי וחנון".

על פי דיווחי הפלסטינים, משטרת ישראל הציבה ברחובות השכונה ובכבישים המובילים אליה מחסומים רבים ומנעה מכלי התקשורת להתקרב לאזור.

כ-3,500 בני אדם הגיעו בשבת לשכונה והשתתפו בהפגנה שאותה אישר בג"ץ לקיים ביום חמישי האחרון. ארגוני שמאל ותושבי השכונה עתרו לבג"ץ לאחר שהמשטרה אסרה עליהם לקיים את ההפגנה בתחילת השבוע שעבר. שופטי בג"ץ קבעו כי "בהחלטתה לאסור את ההפגנה, משטרת ישראל מחזירה את מדינת ישראל לשנות ה-70 בכל הנוגע לזכות ההפגנה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully