וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר המוסד לשעבר דוד קמחי מת בגיל 82

פנחס וולף

9.3.2010 / 10:24

קמחי ששימש כמשנה לראש המוסד הלך אתמול לעולמו. ראש הממשלה בנימין נתניהו: "קמחי מילא שורה של תפקידים חיוניים למדינת ישראל ולקהילת הביטחון בכישרון רב"

דוד קמחי, שהיה בכיר בארגון המוסד, הלך אתמול (שני) לעולמו בגיל 82. קמחי עלה לארץ בשנת 1946 ובקום המדינה השתתף כלוחם במלחמת העצמאות. שנתים לאחר מכן, ב-1950, הצטרף למוסד ובמהלך השנים הגיע עד לתפקיד המשנה לראש המוסד. הוא שימש בנוסף גם כמנכ"ל משרד החוץ משנת 1980 ועד 1986.

מלשכת ראש הממשלה בנימין נתניהו נמסר כי "ראש הממשלה מביע צער עמוק על לכתו של דייב קמחי, מי שמילא שורה ארוכה של תפקידים חיוניים למדינת ישראל, לקהילת הביטחון ולשירות החוץ בכישרון רב ובמסירות עצומה. זכורות לי פגישות רבות עמו שבהן הוא היטיב לנתח את הזירה הבינלאומית. דייב שילב באישיותו אלגנטיות ופטריוטיות, תחכום ואהבת אדם. הוא שימש דוגמה לאיך ראוי למלא שליחות ציבורית".

שר החוץ אביגדור ליברמן, אמר כי משרד החוץ אבל על מותו של קמחי שכיהן כמנכ"ל המשרד בין השנים 1980-1986. "דוד קמחי היה איש מיוחד עם ביוגרפיה מיוחדת וכמנכ"ל משרד החוץ ובתפקידיו ב"מוסד" הוא זכה להיות שותף ולתרום לאירועים חשובים ובעלי משמעות בהיסטוריה של מדינת ישראל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully