וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בדואר ישראל רוצים להיות מפעילים סלולריים

מאת אמיתי זיו

9.3.2010 / 7:50

הצבי משתדרג: החברה תגיש בקשה למשרד התקשורת לקבלת רישיון MVNO שיאפשר לה לספק שירותי סלולר במודל של מפעילה סלולרית

בשבוע הבא תגיש חברת דואר ישראל בקשה למשרד התקשורת לקבלת רישיון MVNO, שיאפשר לה לספק שירותי סלולר במודל של מפעילה וירטואלית. במודל זה יכולה החברה לספק שירותי סלולר בלי תשתית אנטנות, על בסיס רשתות הסלולר הקיימות, וחברת הדואר עתידה להיות הראשונה שמבקשת רישיון כזה בישראל. בשבוע שעבר נפגש מנכ"ל הדואר, אבי הוכמן, עם שר התקשורת משה כחלון והודיע לו על כוונת החברה להתרחב לפעילות סלולרית.

ל-TheMarker נודע שהחברה עתידה לפרסם גם מכרז לשירותי ייעוץ וליווי, לטובת הכנת תוכנית עסקית לפעילות mvno. בכירים בחברת הדואר ביקרו לאחרונה באיטליה, שם נכנסה חברת הדואר הלאומית לפעילות סלולרית במודל mvno, במה שנחשב סיפור הצלחה.

מרגע הגשת הבקשה לרישיון, החברה תצטרך להגיע להבנות עם אחת או יותר מחברות הסלולר הקיימות כדי לרכוש מהן שירותי רשת. חברות הסלולר צפויות להתנגד לשיתוף כזה של חברות מתחרות, ובמקרה כזה יתערב בהליך שר התקשורת.

במקביל, נושא שנותר עדיין בערפל הוא דמי הקישוריות הסלולריים, כאשר משרד התקשורת בוחן הורדה של התעריף הנוכחי, העומד על 25 אגורות לדקה. מחיר הקישוריות מהווה בסיס לכל דיון על מחיר הדקה שתרכוש מפעילת ה-mvno מהמפעילה הרגילה. חלק מהחברות שבוחנות את נושא ה-mvno ממתינות להחלטה בנושא הקישוריות לפני שיגישו בקשה לרישיון כזה. ההערכה היא שהמודל הכלכלי לפעילות mvno יתחיל להיות ריאלי רק אם דמי הקישוריות יירדו לפחות מ-12 אגורות לדקה.

מתעניינות נוספות בפעילות סלולר וירטואלית הן 012 סמייל, איתוראן, הום-סנטר, מועדון חבר, אקספון ואחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully