וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: נתב"ג ייפתח להמראות בלילות

מאת זוהר בלומנקרנץ

9.3.2010 / 7:45

הנמל צפוי להיפתח להמראות מטוסים בלילות החל ביוני. אפשרות אחרת שנידונה היא מציאת שדה חלופי כמו נבטים או עובדה שאליו תופנה התעופה הבינלאומית בשעות העומס

נתב"ג צפוי להיפתח להמראות מטוסים בלילה החל ביוני - כך הסתמן בדיון שהתקיים אתמול בלשכת שר התחבורה ישראל כץ. אפשרות אחרת שנידונה היא מציאת שדה תעופה חלופי כמו נבטים או עובדה, שאליו תופנה התעופה הבינלאומית בשעות העומס. שתי האפשרויות ידרשו תיאום עם חיל האוויר, ראשי הערים באותם אזורים וארגונים למען איכות הסביבה.

המפגש אתמול התקיים לקראת תחילת פרויקט שידרוג המסלולים בנתב"ג, שהיקפו 760 מיליון שקל והוא מתוכנן להימשך שלוש שנים וחצי. במהלך עבודות השידרוג צפוי מספר המסלולים הפעילים להצטמצם משלושה למסלול אחד בלבד - שאליו יתנקזו כל ההמראות והנחיתות בטיסות הבינלאומיות מישראל וממנה.

מערך המסלולים בנתב"ג מורכב משלושה מסלולים בצורת משולש, כך שכיום המטוסים ממריאים ונוחתים זה מול זה. במטרה להגביר את הבטיחות בשדה, תשונה תבנית המסלולים לצורת האות v - כך שהנחיתות יתבצעו על מסלול אחד וההמראות על מסלול אחר.

בנוסף, במסגרת עבודות השיפוץ של הנמל יוארך אחד המסלולים ויורחב מערך המסלולים בנתב"ג. שידרוג המסלולים יאפשר להגדיל את קיבולת התנועה בנמל מ-24 תנועות מטוסים בשעה ל-50.

הפעלתו של נתב"ג במתכונת של מסלול אחד, עם תחילת עבודות השדרוג, תחייב פעילות גם בשעות הלילה - 01:40-04:50, שבהן הוא סגור כיום.

בראש המתנגדים לפתיחתו של נתב"ג להמראות מטוסים בלילות עומדים ראשי ערים ותושבים ביישובי האזור שנתמכים בארגוני איכות הסביבה, ומאיימים בפנייה לבג"ץ אם תתקבל החלטה לשנות את המצב הקיים ולפתוח את נתב"ג להמראות מטוסים בלילה.

עו"ד אבנר ירקוני, בא כוחו המשפטי של פורום ראשי ערים המתנגד לפתיחת השדה, בראשותן של עיריות חולון וראשון לציון, טוען כי "אין קשר ענייני בין שיפוץ המסלולים לבין פתיחת השדה בלילה; שכן ממילא בעיות הקיבולת הן בשעות האור. זה כמו לפתור את בעיות התנועה בנתיבי איילון על ידי הכוונת הבאים לתל אביב לנסוע בשעות הלילה".

להערכתו, "צפויים עימותים קשים עם כל תושבי גוש דן על פרבריו בענין זה. פתיחת נתב"ג בלילה תביא להפיכתו 'ליעד המפלט' של כל חברות התעופה האירופיות שאין להן לאן לטוס בלילה, על כל המשתמע מכך".

יועץ התקשורת של שר התחבורה, אילן לייזרוביץ, אמר בתגובה: "אכן התקיים דיון; שר התחבורה, ישראל כץ, בוחן את כל האפשרויות ויחליט לאחר שידון עם כל הגורמים הנוגעים בדבר".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully