וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: מקווה שהמו"מ העקיף יהפוך לישיר

8.3.2010 / 5:51

ראש הממשלה בירך על חידוש השיחות עם הפלסטינים והצהיר: "אני מקווה ששיחות הקרבה יובילו במהירות לשיחות ישירות, באמצעותן אפשר יהיה לקדם באמת את השלום"

מערכת וואלה!

(צילום: גדעון צנטנר, עריכת וידאו: דורון שטיין)

ראש הממשלה בנימין נתניהו בירך אמש (שני) על פתיחת מו"מ עקיף בין ישראל לרשות הפלסטינית. בנאום שנשא בבנייני האומה בירושלים אמר נתניהו: "קרוב לשנה שאנו קוראים לחידוש השיחות ללא תנאים מוקדמים. אני מקווה ששיחות הקרבה יובילו במהירות לשיחות ישירות, באמצעותן אפשר יהיה לקדם באמת את השלום".

לדברי ראש הממשלה, תנאי מרכזי במו"מ הוא השגת הכרה במדינת ישראל כמדינת העם היהודי מהצד הפלסטיני. תנאי נוסף שציין נתניהו הוא גיבוש הסכם שאינו מסכן את ביטחונם של אזרחי ישראל.

"כפי שאמרתי בנאומי באוניברסיטת בר אילן, שני העקרונות שינחו אותי בחיפוש אחר השלום והשגתו הם הכרה פלסטינית בישראל כמדינת העם היהודי וכן הסדרי ביטחון ממשיים בשטח", אמר נתניהו. "אלה יבטיחו את ביטחון ישראל לאורך השנים. אני מאמין שעל ידי היצמדות לעקרונות אלה, נתקדם לעבר שלום וביטחון", חרץ בסוף דבריו.

"אירן היא האיום הגדול ביותר"

נתניהו התייחס בנאומו גם לאיום האירני, והזהיר כי "אם אירן תשיג נשק גרעיני, העולם ישתנה לבלי היכר". ראש הממשלה הוסיף כי "חייבים למנוע מאירן לפתח נשק גרעיני. ישראל מתמודדת עם אתגרי ביטחון רבים, וזה האיום החמור ביותר. תראו כמה טרור יש עכשיו בעולם ותבינו מה יקרה אם נשק גרעיני יגיע לטרוריסטים. חייבות להיות סנקציות קשות על אירן".

מוקדם יותר אתמול אמר בביקורו בישראל שליח ארצות הברית למזרח התיכון, ג'ורג' מיטשל, כי ישראל והפלסטינים קיבלו את מתווה השיחות העקיפות שהוצע. מיטשל הצהיר כי הוא מקווה שהמתווה יוביל למו"מ ישיר בהקדם וכי הוא מתכנן לשוב לאזור בשבוע הבא. עוד קרא מיטשל להימנע מהצהרות פומביות שעלולות לחבל במגעים.

בתוך כך, שר הביטחון אהוד ברק התייחס אף הוא לסוגיית חידוש המו"מ במהלך דיון של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת, ואמר: "אני שותף לדעה שעדיף היה לנהל שיחות ישירות, אולם במציאות שנוצרה היה קשה להשיג גם שיחות קרבה"

עדכון ראשון: 20:51

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully