וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הערכה: האירוע בשומרון - תאונת פגע וברח

יהושע בריינר

8.3.2010 / 23:01

טרקטור הנהוג על ידי פלסטיני פגע בשני כלי רכב ישראליים סמוך לקדומים. נהגת אחת המכוניות נפצעה קל, והנהג הפלסטיני נעצר לאחר שנמלט מהמקום. בחקירתו טען: נבהלתי, ולכן ברחתי

אזרחית ישראלית נפצעה אמש (שני) באורח קל מפגיעת טרקטור סמוך לחוות גלעד. היא פונתה לקבלת טיפול רפואי. הטרקטור, נהוג על ידי פלסטיני, התנגש בשני כלי רכב ישראליים, נמלט מהמקום ומספר שעות לאחר מכן נעצר. הוא הועבר לחקירת גורמי הביטחון. בתחילה התעורר חשד כי מדובר בפיגוע דריסה, אך בחקירתו הפלסיטיני הכחיש את החשדות נגדו, ובצה"ל מעריכים כי מדובר בתאונה.

בתחילה, התנגש הטרקטור ברכב מסוג מזדה בצומת גלעד סמוך לקדומים וכתוצאה מכך התהפך הרכב, אך הנהג לא נפגע. לאחר מכן המשיך הטרקטור בנסיעה לכיוון המאחז חוות גלעד שם התנגש ברכב נוסף וכתוצאה מכך פגע הרכב במעקה בטיחות בצד הכביש, והנהגת נפצעה קל.

תושבים באזור החלו לרדוף אחרי הפלסטיני שנמלט מהמקום ונטש את הטרקטור על הכביש. מאוחר יותר נעצר הנהג על ידי כוח צה"ל והועבר לחקירת כוחות הביטחון. בחקירתו אמר כי הוא נלחץ מההתנגשות הראשונה, ולכן ברח. גם בצה"ל מעריכים כעת כי מדובר בתאונה ותו לא.

עם זאת, תושב האזור שהיה עד לפגיעה הראשונה טוען כי הטרקטור התנגש בכוונה תחילה ברכב. "הרצחנות הערבית אינה בוחלת באמצעים", אמרו בוועד מתיישבי שומרון.

"טרקטור ומשאית פלסטינית חסמו את הדרך ואני החלטתי לעשות פרסה", מספר שי קייזלר, נהג הרכב בו התנגש הטרקטור, "אלא שאז הטרקטור החל לסוע מולי וכשניסיתי לעקוף אותו הוא סטה בצורה חדה ופגע בי. המשכתי לנסוע עד שהגעתי למחסום עם חיילים. מהרגע הראשון היה ברור לי שמדובר בפיגוע כי הפגיעה בי הייתה מכוונת".

לפני כשבוע נפתחה אש לעבר עמדת צה"ל סמוך לכפר עור-אתחתא. לא היו נפגעים ולא נגרם נזק. מחקירת האירוע עלה כי הרכב שבו נסעו היורים ירד מהכביש ונכנס לאחד הכפרים הסמוכים באזור.

עדכון ראשון: 20:27

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully