וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"החרפה במשבר הכלכלי ביוון תפגע בארה"ב"

סוכנויות הידיעות

8.3.2010 / 21:45

ראש ממשלת יוון יורגוס פפנדראו, אמר כי התרחבות המשבר של יוון תגרום להיחלשות היורו מול הדולר וכי כתוצאה מכך, צפוי הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב להתרחב

ראש ממשלת יוון, יורגוס פפנדראו, אמר היום כי החרפה במשבר החוב של ארצו צפויה לפגוע גם בכלכלת ארה"ב. פפנדראו, הנמצא בעיצומו של מסע פגישות באירופה וארה"ב, אמר בנאום במכון המחקר ברוקינגס כי התרחבות המשבר של יוון תגרום להיחלשות היורו מול הדולר, וכי "כתוצאה מכך, צפוי הגירעון במאזן הסחר של ארה"ב להתרחב, דבר שלא יסייע לכלכלת ארה"ב להתאושש".

פפנדראו, אשר צפוי להיפגש מחר עם נשיא ארה"ב, ברק אובמה, אמר כי בכוונתו לדון עם הנשיא האמריקאי ב"תפקיד המרכזי שארה"ב יכולה לדעתי למלא כדי להבטיח שיוון, אירופה ואמריקה ימשיכו להיות שותפות חזקות ובריאות". פפנדראו אמר עוד היום כי פחתו הסיכויים שיוון תיאלץ לבקש סיוע מקרן המטבע הבינ"ל (IMF).

פגישתו הצפויה של פפנדראו עם אובמה מחר באה בהמשך לפגישות שקיים השבוע עם ראשי מדינות באירופה, בהם נשיא צרפת, ניקולא סרקוזי, וקנצלרית גרמניה, אנגלה מרקל. פפנדראו יצא לסבב הפגישות לאחר אישורה בשבוע שעבר של תוכנית לקיצוצים נוספים שנועדה לצמצם את הגירעון בתקציב הממשלה - הגדול ביותר באיחוד האירופי - ב-4.8 מיליארד יורו (6.5 מיליארד דולר).

לאחר פגישתו עם פפנדראו אתמול, אמר סרקוזי כי ממשלות אירופה מוכנות לסייע ליוון לצאת מהמשבר הכלכלי "במידת שיהיה בכך צורך". "אני רוצה להיות ברור מאוד. במידת הצורך, ממשלות גוש היורו יממשו את המחויבות שלהם ולא יכול להיות שום ספק בכך", אמר סרקוזי. "אם יוון תזדקק לנו, נהיה שם".

קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שנועדה ביום שבת עם פפנדראו, אמרה כי סוגיית חילוצה של יוון "כלל לא עלתה", וכי צעדי הקיצוץ של ממשלת יוון גורמים לה להיות אופטימית, ולהאמין כי לא יהיה צורך בחילוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully