וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

המצאה ישראלית: צנתור במקום ניתוח לב פתוח

קובי מנדל

8.3.2010 / 19:26

בשורה לחולי לב הסובלים מבעיות במסתם הלב ושניתוח לב פתוח עלול להוות סכנה גבוהה מדי לחייהם. בביה"ח כרמל פותחה חלופה של צנתור המאפשר הצבת מסתם תקין. המטופלת הראשונה, בת 82: "הטיפול הציל את חיי"

מרים כהן בת ה-82, נאלצה לעבור היום (ראשון) ניתוח דחוף להחלפת המסתם בלבה. בשל מצבה הרפואי, ניתוח לב פתוח היווה סכנה גבוהה מדי לחייה, ולכן בבית החולים כרמל בחיפה נפל הפור: בלבה של מרים יבוצע צנתור חדשני כחלופה.

הרופאים שטיפלו בליבה של מרים כבר כמעט אמרו נואש, מאחר שהמסתם בלבה היה מסויד כולו והפסיק לתפקד באופן כמעט מוחלט. למרבה השמחה, הצנתור הביא לתוצאות מפליאות, ולמחרת מרים כבר עמדה על רגליה וצחקה עם הצוות.

"עד היום ניתחנו והחלפנו לחולים את מסתמי הלב במסתמים שלקחנו מרקמות של עגלים או מחומרים פלסטיים", הסביר מנהל המחלקה לניתוחי לב וחזה בבית החולים כרמל בחיפה, פרופ' דן ערבות.

"פשוט נולדתי מחדש"

בשיטה החדשה המכונה TAVI, מוחדר המסתם החדשני באמצעות צנתר ישירות אל הלב. מבלי לחתוך בגוף החולה או לפגוע בלב, הרופא המצנתר פותח את המסתם המסויד ומבצע החלפה מלאה במסתם החדש. המסתם החדש פותח בישראל ומורכב מחומרים פולימריים מתקדמים. הוא אינו נדחה על ידי הגוף ואינו מצריך נטילת תרופות נוגדי השתלה.

"זו בשורה לכל חולי הלב", אמר מנהל המערך הקרדיולוגי בביה"ח, פרופ' בזיל לואיס. "השיטה החדשה נותנת תקווה לחולי לב הזקוקים להחלפת מסתם", הוסיף פרופ' לואיס.

"בהתחלה שקשקתי מפחד", אמרה מרים בהתרגשות, "אבל אחרי שהבנתי שבניתוח לב פתוח אני לא אוכל לעמוד, החלטתי לנסות את השיטה החדשה שהציעו לי. אני מודה לאלוהים שעזר לי ולכל הצוות שהציל לי את החיים. אני מרגישה פשוט שנולדתי מחדש".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully