וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

החרפה בדיסקונט: סכנה לדו"חות השנתיים

חיים ביאור

8.3.2010 / 20:10

משמעות המהלך: אם סכסוך העבודה לא יסתיים בימים הקרובים, הבנק לא יוכל להציג את הדו"חות הכספיים עד ה-31 במארס הקרוב כפי שהוא נדרש

הסלמה נוספת במאבק של ועד עובדי דיסקונט נגד ההנהלה: החל ממחר (ג') ישבתו העובדים העוסקים בהכנת הדו"חות השנתיים של הבנק (מאזן ודו"חות רווח והפסד). משמעות המהלך היא שאם סכסוך העבודה לא יסתיים בימים הקרובים, הבנק לא יוכל להציג את הדו"חות הכספיים עד ה-31 במארס הקרוב כפי שהוא נדרש.

יתר על כן, החל מיום רביעי ועד להודעה חדשה ינקטו העובדים בעיצומים נוספים, בגיבוי ההסתדרות: הם לא יפתחו את שקי הדואר הנכנס והחומר המצוי בהם לא יטופל, הם לא יערכו פעילויות שיווק יזומות כגון טלמרקטינג, מכרזי אשראי וגיוס פקדונות שקליים, הם לא יפעילו את המערכת לקבלת משימות ומעקב ביצוע (מערכת "עוגן"), לא יאפשרו את כינוס הוועדות השוטפות ולא יקיימו אסיפות צוות. המפתחות למשרדי הבנק יוחזקו בידי עובדים מסויימים בלבד.

עיצומים אלה כוללים את כל המינהלות, סניפי הבנק, מוקדי ההשקעות, מוקדי האשראי, מרכזי הגביה ומרכזי העסקים.

היום שבתו העובדים ב-29 מסניפי דיסקונט המצויים בדרום תל אביב ובשפלה, לאחר שפגישת המשא ומתן שהתקיימה אתמול בין יו"ר ועד העובדים ריקי בכר ויו"ר ועד המנהלים ומורשי החתימה יצחק אביזוהר לבין סמנכ”ל משאבי האנוש בדיסקונט אמנון גדעון, לא הובילה להסכמות. בתום הפגישה אמר בכר כי "להנהלה לא אכפת מהעובדים וכנראה שגם לא מהבנק עצמו. הזיג-זג של הנהלת הבנק לא משאיר לנו ברירה אלא להמשיך ולהחריף את המאבק".

מנכ"ל דיסקונט, גיורא עופר, השוהה בחו"ל, שיגר היום איגרת לעובדי הבנק ובה הוא כותב: "לצערי, אתם ניזונים ממידע חלקי ומסולף שבא להצדיק מהלכים חד צדדיים, שאין מאחוריהם שום בסיס אמיתי שמשמעו דאגה לעובדי הבנק. נציגות עובדים הפוגעת בבנק ובעובדיו למען מטרות לא ברורות ולא קשורות לטובת הבנק ועובדיו, מועלת בתפקידה ופוגעת בכולנו. הנהלת הבנק מקיימת את כל ההסכמים החתומים בינה לבין נציגות העובדים וההסתדרות".

בהמשך כותב עופר "ועד העובדים העלה את נושא עובדי האאוטסורסינג. למרות שאין הסכם מחייב לגבי עובדים אלה, לקחה על עצמה ההנהלה לבדוק את הנושא לפרטיו ולהסדירו. פגיעה בבנק, עיצומים מיותרים ופגיעה בלקוחות - תצעיד אותנו אחורה".

נושא המשא ומתן בין הוועד להנהלה בדיסקונט הוא דרישת הוועד ולפיה רוב העובדים המועסקים בבנק באמצעות חברות חיצוניות (אאוטסורסינג) או במעמד של ארעיים, יהפכו לעובדים מן המניין של הבנק. ההנהלה מוכנה עקרונית לשינוי זה בצורת ההעסקה, אך מציעה שרק מקצת מהעובדים הללו יהפכו לעובדים מן המניין, ולא רובם כפי שדורש הוועד.

לדברי יו"ר חטיבת עובדי הבנקים בהסתדרות, ציון שמע, יותר מ-1,000 מבין 1,900 העובדים הארעיים המועסקים בדיסקונט, נענו עד כה לפניית הוועד ומילאו טופסי בקשה להצטרף להסתדרות. עם זאת, עובדים אלה ייחשבו כחברי ההסתדרות מלאים רק אחרי שיסדירו את התשלום של דמי חבר, בשיעור של 0.95% ממשכורת החודשית. לא ברור כמה מבין 1,000 העובדים הללו יעשו גם צעד זה וישלימו בכך את מהלך הצטרפותם לארגון, דבר שיעניק להם זכות למנות נציג בוועד הארצי.

הנהלת דיסקונט מסרה בתגובה: "אנו עושים כל מאמץ כדי לקדם את המשא ומתן ולמזער את הפגיעה בלקוחות הבנק. מנגד, הוועד פועל כדי לטרפד כל התקדמות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully