וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גידול במספר הבקשות לפיטורי נשים בהריון

חיים ביאור

8.3.2010 / 17:00

מספר הבקשות של מעסיקים למשרד התמ"ת כדי שיתיר להם לפטר עובדות בהריון או לקצץ בהיקף משרתן עלה ב-2009 ב-36% לעומת מספר בשנה הקודמת

מספר הבקשות שהפנו מעסיקים למשרד התמ"ת כדי שיתיר להם לפטר עובדות בהריון או לקצץ בהיקף המשרה של עובדות אלה ב-2009 הגיע ל-1,855. מדובר בגידול של 36% לעומת מספרן ב-2008.

לדברי ראש מינהל ההסדרה והאכיפה במשרד התמ"ת, יפה סולימני, הסיבה לגידול המשמעותי במספר הבקשות למתן היתר לפיטורים או קיצוץ במשרות של עובדות בהריון הוא המשבר הכלכלי האחרון. יצויין כי על פי החוק אסור לפטר אישה בהריון, ומעביד הרוצה לעשות זאת מחוייב לפנות בכתב ולנמק זאת לממונה במשרד התמ"ת.

מניתוח הבקשות שהיפנו מעסיקים למשרד התמ"ת בעניין עובדות בהריון עולה כי 77% מהבקשות היו לאישור פיטורים של עובדות בהריון, בחופשת לידה או בטיפולי פוריות, בעוד ש-23% מהבקשות היו להקטנת היקף המשרה או לקיצוץ בשכר ו/או בתנאים הסוציאלים. סולימני ציינה לטובה את העובדה שדווקא משרד החינוך, בו מרבית המועסקים הן נשים, הקטין ב-36% את מספר הבקשות למתן היתר פיטורים או קיצוץ בתנאי ההעסקה לעומת מספרן ב-2008.

רוב הבקשות של מעסיקים לאשר להן לפטר או לקצץ בתנאי השכר של נשים בהריון (או בחופשת לידה או בטיפולי פוריות) - נענו בחיוב על ידי התמ"ת. שיעור הבקשות לפיטורים להן ניתן היתר ב-2009היה 46%, בעוד ששיעור הבקשות שנידחו היה 32.5%. ביתר המקרים המעסיקים משכו את הבקשה לפיטורים מסיבות שונות.

משרד התמ"ת אישר 95% מהבקשות להרעת תנאי השכר או התנאים הסוציאלים ב-2009. מספר קטן של בקשות נידחה או שהמעסיקים משכו אותן אחרי הגשתן. לדברי סולימני, ב-2009 הוגשו 306 בקשות להרעת תנאי ההעסקה של עובדות בהריון לעומת 24 בקשות בלבד שהוגשו ב-2008.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully