וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בכיר באמ"ן: סנקציות נגד אירן לא יעילות

פנחס וולף

8.3.2010 / 16:02

להערכת קצין בכיר באגף המודיעין של צה"ל, "האפקטיביות של הסנקציות תהיה מוגבלת, והן לא ישפיעו על תוכנית הגרעין, אלא על אירן כמדינה"

קצין בכיר באמ"ן התייחס היום (שני) בוועדת החוץ והביטחון של הכנסת לאפשרות, לפיה יוחרפו הסנקציות על אירן. לדבריו, "יש גרסאות שייקח שבועות או מספר חודשים להטלת הסנקציות. ההערכה שלנו היא שהאפקטיביות של הסנקציות תהיה מוגבלת, והן לא ישפיעו על תוכנית הגרעין, אלא על אירן כמדינה".

מוקדם יותר היום התייחס גם שר הביטחון אהוד ברק לסוגיית הגרעין האירני והעריך כי "אירן לא מהווה כיום איום קיומי על מדינת ישראל". עם זאת, לטענתו, יש לה פוטנציאל להתפתח לכך ואנחו פועלים למנוע זאת".

הבכיר באגף המודיעין של צה"ל התייחס גם לאירועים האלימים בהר הבית, שפרצו בעקבות ההכרזה על אתרי המורשת. לדבריו, "ייתכן שחמאס עומד מאחורי אירועי הר הבית. אין מוטיבציה לרשות הפלסטינית לעודד אירועים מסוג זה". הוא הבהיר כי הרשות מתמקדת בצעדי מחאה לא אלימים במוסדות הבינלאומיים.

בהתייחסו לתהליך המדיני עם הפלסטינים אמר: "יש רוח גבית לאבו מאזן. גם הליגה הערבית וגם הוועד הפועל של אש"ף אישרו את שיחות הקירבה".

הקצין הבכיר הוסיף כי הגדר בגבול מצרים תהיה יעילה במלחמה במסתננים. לדבריו, "ב- 2009 היו 4,500 מסתננים. היום, חודשיים מתחילת 2010 הגיעו כבר ל- 2,500. מצרים ממשיכה את המאמצים מול ההברחות. בניית הגדר אמורה להסתיים ב- 2011. הגדר היא המכשול, והיא תהיה מכשול יעיל".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully