וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נדחתה תביעה של פעיל ימין נגד משמר הגבול

גלעד גרוסמן

8.3.2010 / 15:13

פעיל הימין יצחק פס הגיש תביעה נגד שוטרי מג"ב, שטלענתו חסמו כביש המוביל למערת המכפלה. ביהמ"ש דחה את התביעה וציין כי "חיילי צה"ל ומשטרת ישראל עושים ימים ולילות כדי לשמור עליהם"

"לא אסיים מבלי שאזהיר את התובע ואנשים נוספים אשר היו מעורבים בתקרית זו, מטעמו, כי מוטלת עליהם חובה לנהוג במתינות ובזהירות עם חיילי צה"ל ומשטרת ישראל העושים ימים ולילות כדי לשמור על בטחונם שלהם, והכוונה היא לא רק לתת להם את הכבוד על מילוי תפקידם תוך חירוף נפשם, אלא גם לתת להם את הכבוד האישי כבן אדם לחברו ולהכיר להם תודה על פעולתם", כך כתבה שופטת בית משפט השלום בקריית ארבע, שדחתה תביעה שהגיש פעיל הימין יצחק פס נגד משמר הגבול ושישה שוטרי מג"ב.

פס, אביה של התינוקת שלהבת פס, שנרצחה מירי צלף בחברון, נידון בעבר לשנתיים מאסר לאחר שנתפס יחד עם מתתיהו שבו במחסום חיזמא כשברשותם שמונה לבנות חבלה. באוגוסט שעבר הוא הגיש תביעה על סך 6,000 שקל נגד השוטרים, שלטענתו חסמו ללא סיבה כביש בחברון שמוביל למערת המכפלה. בתביעה נטען שהוא קרא לעברם שיפנו את המחסום ואז הם התנפלו עליו ועל נועם פדרמן שנסע עמו, דרשו לראות תעודת זהות ועיכבו אותו ללא הצדקה.

המדינה, באמצעות עו"ד אפרת הורוביץ מפרקליטות מחוז ירושלים, טענה שהשוטרים נהנים מחסינות, מכיוון שביצעו את משימתם כנדרש, כאשר חסמו את הדרך מכיוון שמערת המכפלה היתה פתוחה בפני מוסלמים בלבד. פס טען שהחסינות לא חלה במקרה זה, והציג כחיזוק לדבריו סרטון שצולם על ידו בעת הארוע, ובו נראה עימות בין פדרמן לקצין המג"ב שעצר את הרכב.

השופטת, לאחר שצפתה בסרטון, דחתה את בקשתו של פס וקבעה שהשוטרים נהנים מחסינות. היא המליצה לו למחוק את התביעה נגד המשטרה, וכך הוא עשה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully