וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למרות המשבר: שיא בגיוס תלמידי הישיבות

8.3.2010 / 14:26

הוצאת ישיבת הר ברכה מהסדר הגיוס לצה"ל, לא משפיעה על מספר המתגייסים לצה"ל מקרב תלמידי הישיבות. השנה נרשמה עלייה של 11% במספר המתגייסים. "יש דו-שיח בינינו לבין צה"ל"

בצל המשבר החריף של ישיבות ההסדר עם צה"ל, צפויים תלמידי הישיבות לרשום שיא במספר המתגייסים לצבא. במסגרת מחזור הגיוס בחודש מרץ החלו כ-850 תלמידי ישיבות הסדר את הליך גיוסם לצה"ל. בכך גדל מספר המתגייסים בקרב תלמידי הישיבות ב-11% לעומת השנה הקודמת. 73% מהמתגייסים צפויים לצאת לשירות קרבי. בשל ההחלטה להוציא מההסדר עם צה"ל את ישיבת הר ברכה, זה הוא מחזור הגיוס הראשון שאינו מכיל מתגייסים מקרב הישיבה של הרב אליעזר מלמד. ההסכם עם הישיבה הופסק, לאחר שהרב מלמד סירב לגנות באופן פומבי סרבנות בצה"ל.

הבוקר (שני) הגיעו ראשוני המתגייסים, בני הישיבות המיועדים להתגייס לחטיבת גבעתי. זאת הפעם הראשונה במחזור הגיוס הנוכחי בה נעשה שינוי בצה"ל ובמסגרתו יתגייסו תלמידי הישיבות ביחד עם יתר המתגייסים. שינוי זה עומד בניגוד למחזורים קודמים בו התגייסו כל בני הישיבות ביום גיוס מרוכז. יושב ראש איגוד ישיבות ההסדר הרב חיים דרוקמן הגיע הבוקר לשערי הבקו"ם ובירך את המתגייסים החדשים. בתוך כך, ראשי הישיבות עדיין מקווים שתלמידי הר ברכה ישובו להתגייס במסגרת ההסדר.

"יש כל הזמן דו-שיח בינינו לבין הצבא ואין משבר בינינו", מדגיש מנכ"ל האיגוד לישיבות ההסדר איתן עוזרי לוואלה! חדשות. "העובדה שישנה עלייה במספר המתגייסים מדגימה זאת ומראה שמה שמושך את התלמידים זה הרצון לשלב את לימוד התורה עם השירות הצבאי", אמר. לדבריו, בימים אלה נמצאים תלמידי ישיבת הר ברכה שכבר התגייסו בתהליכים למעבר לישיבות אחרות. "אינני חושב שהוצאת הר ברכה משפיעה על המתגייסים החדשים, אולם ייתכן ובשנה הבאה נראה שינוי במספר התלמידים שירשמו לישיבה. עם זאת, ישיבת הר ברכה היא עדיין חלק מאיגוד ישיבות ההסדר ואנו מקווים שבעתיד הרחוק הישיבה תשוב להיות חלק מההסכם".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully