וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

השר אטיאס: "התוכנית לחיזוק מבנים כשלה"

רנית נחום-הלוי

8.3.2010 / 18:40

שר השיכון והבינוי הוסיף כי "עד היום תמ"א 38 כשלה במבחן התוצאה ומחובתנו לעשות תמריצים יותר זמינים, אחרת לא נוכל לצאת בניקיון כפיים"

"נמגן כחצי מיליון דירות ונוסיף עוד יחידות דיור - כך שנטפל גם במצוקת הדירות הקיימת במדינה", אמר שר הבינוי והשיכון אריאל אטיאס בדיון שהתקיים היום בנושא בוועדת הפנים והגנת הסביבה של הכנסת, "עד היום תמ"א 38 כשלה במבחן התוצאה ומחובתנו לעשות תמריצים יותר זמינים, אחרת לא נוכל לצאת בניקיון כפיים. נושא הפריפריה מאוד כואב ומצער כי כל התוכניות עד היום בכלל לא לקחו בחשבון את הפריפריה כמי שצריכה להתגונן מרעידות אדמה".

רעשי האדמה שפקדו בחודשים האחרונים את צ'ילה, האיטי וטורקיה, גרמו ליו"ר הוועדה ח"כ דוד אזולאי (ש"ס) לעלות את הנושא לסדר היום. לפני כחודשם פורסם ב-TheMarker כי שר הבינוי והשיכון תומך בהגדלת זכויות הבנייה במבנים הזקוקים לחיזוק מפני רעידת אדמה מקומה אחת היום, לקומה וחצי.

היוזמה שמקדם משרד הבינוי והשיכון לא מקובלת על כל חברי הוועדה האמונים על התוכנית, ובין המתנגדים העיקריים הוא משרד הפנים. עד היום לא אושרו ההקלות והן עשויות לעלות בקרוב לאישור הוועדה לנושאים תכנוניים עקרוניים (הוולנת"ע). לפני כחודשיים ועדת השרים לענייני פנים ושירותים בראשות שר הפנים אלי ישי, החליטה להאריך את תוקפה של התוכנית בחמש שנים נוספות.

נציגי משרד הפנים ציינו כי ללא סבסוד של 50 מיליון שקל הם לא יוכלו למגן את הבתים בפריפריה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully