וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בזכות הגשמים: יוקפא היטל הבצורת

עומר רבין ופנחס וולף

8.3.2010 / 12:52

הגשמים חוסכים לנו כסף: ועדת הכספים החליטה שלא לגבות מהציבור את ההיטל עד לסוף חודש דצמבר. רשות המים: "כמות המים בחודשים האחרונים גבוהה ב-20% לעומת השנה שעברה"

עליית מפלס הכינרת מעל לקו האדום לראשונה מאז 2008 צפוייה לתת את אותותיה גם בכיס של כולנו: ועדת הכספים של הכנסת אישרה היום בקריאה ראשונה את ההצעה להקפיא את היטל הבצורה עד לסוף שנת 2010 - זאת בניגוד להחלטה הקודמת להתחיל ולגבות את ההיטל כבר החל מאמצע חודש אפריל. משמעות הצעד היא חיסכון משמעותי בעלויות המים לציבור במהלך חודשי הקיץ בהם עולה משמעותית הצריכה.

עם זאת, בוועדה הבהירו היום כי במידה ורשות המים תגיע למסקנה כי יש צורך בגבייה מחודשת של ההיטל בשל מצוקת מים - יהיה באפשרותה להמליץ על חידוש גביית ההיטל באישור הוועדה ולאחר פנייה בנושא לשר האוצר.

מנהל רשות המים, פרופ' אורי שני, הסכים להצעת החוק והביע תמיכתו אך ביקש להבהיר לחברי הוועדה ולציבור כי למרות הנתונים המעודדים, מצב משק המים עודנו קשה במיוחד: "אמרנו שאם תהיה שנה ברוכה נמליץ לוותר על היטל הבצורת, אנחנו בתחום האפור, הייתה שנה טובה עד כה, ירד גשם עשרים אחוזים יותר מאשר בשנה שעברה, ושלושים אחוזים יותר מאשר ירד לפני שנתיים, עם זאת, למרות הנתונים, המצב עדיין גרוע", דברי שני.

יו"ר ועדת הכספים, ח"כ משה גפני, התחייב בפני הנוכחים כי יפעל להשלים את הליכי החקיקה הדרושים לאישור סופי של המהלך עד תום המושב הנוכחי של הכנסת.

לפי נתוני רשות המים בחודשים יולי-דצמבר 2009 נרשמה ההתפלגות הבאה בגביית היטל הבצורת לבתי אב:ל-73% מבתי האב אין חיוב בהיטל. 14% שילמו היטל עד 100 שקל. 6% שילמו 100-200 שקל. 4.5% שילמו היטל 201-400 שקל. 1.5% שילמו 401-600 שקל. 0.7% שילמו כ-600-1000 שקל ורק 0.3% שילמו היטל העולה על 1,000 שקל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully