וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נתניהו: "המו"מ המדיני זה לא משחק"

8.3.2010 / 14:01

ראש הממשלה הודף את הביקורות על כך שישראל והרשות הפלסטינית יפתחו בשיחות עקיפות בתיווך אמריקאי. "הביטחון שלנו זה לא חתיכת נייר". ברק: "היה צריך לפתוח במו"מ ישיר"

גדעון צנטנר

(צילום: גדעון צנטנר, עריכה: יאיר דניאל)

ראש הממשלה בנימין נתניהו אמר היום (שני) בפתח פגישה עם אלוף השחמט העולמי בוריס גלפנד: "אני בא עכשיו מפגישה עם הסנאטור מיטשל ואנחנו מנסים לקדם ואני מאמין שנצליח לקדם את התהליך המדיני. אבל התהליך המדיני זה לא משחק, זה דבר אמיתי. זה נטוע קודם כל בביטחון, והביטחון שלנו זה לא חתיכת נייר, הביטחון שלנו זה למנוע באמצעים אמיתיים בשטח, בהסדרים אמיתיים שפועלים, טילים, רקטות וטרור. אלו דברים שאני מתכוון לעמוד עליהם בתקיפות"

"היה צריך לנהל מו"מ ישיר"

שר הביטחון אהוד ברק התייחס היום (שני) בדיון של ועדת החוץ והביטחון של הכנסת לסוגיית חידוש המשא ומתן עם הפלסטינים במתכונת של שיחות קירבה בתיווך אמריקאי. בדיון אמר: "אני שותף לדעה שעדיף היה לנהל שיחות ישירות, אולם במציאות שנוצרה היה קשה להשיג גם שיחות קירבה".

ברק העריך כי התקשורת במתווה זה תהיה מלווה בקשיים רבים: "הקשיים שאני מעריך שייווצרו הם פרי מה שקורה מסביב בעולם הערבי שבו יש הבדלי גישות ודגשים בכל מה שקשור למשא ומתן עם ישראל". ברק הוסיף כי "שיחות הקירבה לא יספיקו מבלי שתימצא הדרך לדו-שיח ישיר בינינו לבין הפלסטינים שבו כל הנושאים יונחו על השולחן".

ברק התייחס גם למאבק הפנים-פלסטיני בין פתח לחמאס. לדבריו, "יש התעצמות באיום הרקטות של החמאס. יש בידיהם רקטות שמגיעות עד גוש דן. המאבק בתוך הפלסטינים, בין חמאס לפתח הסתיים. היו ניסיונות להביא לפיוס. המפתח לחיזוק הפתח, שזה אינטרס ישראלי זה התקדמות בתהליך המדיני. אנחנו מנסים למנוע משבר הומניטרי באופן שלא יחזק את החמאס".

ברק התייחס גם לסוגיית הגרעין האירני והעריך כי "אירן לא מהווה כיום איום קיומי על מדינת ישראל". עם זאת, לטענתו, יש לה פוטנציאל להתפתח לכך ואנחו פועלים למנוע זאת".

ברק התייחס ליחסים של ישראל עם טורקיה. לדבריו, "טורקיה היא מדינה מאוד מרכזית באזור. אני מקבל את הגישה שאין שחור או לבן, היחס שלהם אלינו מורכב. יש להם מערכת יחסים עדינה גם עם ארצות הברית ואירופה, והיחס אלינו הוא רב פנים. חשוב שנשמור איתם על יחסים טובים".

על התהליך המדיני עם סוריה אמר ברק, כי הוא טוען "שצריך להמשיך לחפש דרך להתקדם עמם בהתהליך המדיני. זה אינטרס ממדרגה ראשונה בעיני. אבל צריך שניים לטנגו. ישראל היום חזקה ומרתיעה והיא צריכה להשתמש בעוצמה זו כדי לנסות להגיע להסדר עם שכניה".

עדכון ראשון: 12:18

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully