וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הניתוח של מובארק עורר את מאבק הירושה

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

8.3.2010 / 14:10

הניתוח שעבר נשיא מצרים אמנם עבר בהצלחה אבל עורר דיון סוער במדינה: מי יחליף את המנהיג בן ה-81? בין המועמדים המובילים: ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית לשעבר, מוחמד אל-בראדעי

הניתוח להסרת כיס המרה שעבר שלשום (שבת) נשיא מצרים חוסני מובארק עורר מחדש את הדיון בקהיר סביב זהות יורשו: הצוות הרפואי שניתח את מובארק בגרמניה הודיע אמנם כי הניתוח עבר בהצלחה וכי מצבו של הנשיא משביע רצון, אולם גורמי האופוזיציה במצרים החלו כבר לתהות כיצד הנשיא בן ה-81 שולט במצרים ביד רמה כבר עשרים ותשע שנים מבלי שמינה לו סגן או ממלא מקום.

בניגוד לנשיאים הקודמים, גמאל עבד א-נאסר ואנואר סאדאת, מובארק לא מינה לעצמו סגן. לאור זאת, תהה עורך עיתון האופוזיציה המצרי "אל-וופד", מוחמד אמין, האם ראש הממשלה המצרי אחמד נזיף, שקיבל לידיו באופן זמני את סמכויות הנשיא מובארק, רשאי בכלל להיכנס לנעליו הגדולות של מובארק: "האם נזיף מסוגל לנהל את המדינה? האם הוא מסוגל לקבל החלטה על שינוי חוקתי? האם ביכולתו לקבל את פניהם של אורחים שמגיעים למצרים מתוקף תפקידו כממלא מקום נשיא המדינה?".

רופאיו של מובארק הודיעו כי הוא מתאושש באופן משביע רצון ושהוא אף אוכל "יוגורט ודבש" במיטת חוליו, אולם במצרים כמו במצרים החלו שמועות על "מצבו הבריאותי המידרדר" של מובארק להתרוצץ לכל עבר. בכירי מפלגתו של מובארק, בתגובה, הכחישו בתוקף את השמועות על כך שחלה במחלה קשה והבהירו כי הוא במצב בריאותי מצוין.

במצרים עסוקים בימים אלו בהכנות לקבלת הפנים לנשיא שתהיה, על פי העיתון הלונדוני 'אל-קודס אל-ערבי', "התשובה הניצחת לקבלת הפנים החמה לה זכה ראש הסוכנות לאנרגיה אטומית לשעבר, מוחמד אל-בראדעי", כהגדרתם. אל-בראדעי, הזוכה לאהדה לא קטנה במצרים, הודיע לא מכבר על כך שהוא שוקל להתמודד בבחירות לנשיאות וטרף מחדש את הקלפים הפוליטיים במדינה. כעת, לאחר הניתוח, מייחלים אנשיו של מובארק להשיב אליהם את הזרקורים והאהדה ולהשתיק את קולו של אל-בראדעי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully