וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חמאס: הצעתנו בעניין שליט היא סופית

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.3.2010 / 21:21

אחרי שהורי החייל החטוף האשימו את חמאס בקיפאון המו"מ לשחרור בנם, הבהיר דובר הזרוע הצבאית של הארגון: "התנאים שהצבנו בהתחלה הם סופיים, ואין בכוונתו לוותר עליהם"

על רקע דבריו של בכיר חמאס הכלוא בישראל, עבדאללה ברגותי, לפיהם ראש הממשלה בנימין נתניהו סיכל את העסקה לשחרור החייל החטוף גלעד שליט, אמר אמש (ראשון) דובר הזרוע הצבאית של חמאס אבו עוביידה כי תנאיו של חמאס במשא ומתן "הם סופיים". הוא הוסיף והאשים את ישראל בניסיון להכשיל את העסקה: "לאורך כל המשא ומתן גילתה ישראל עקשנות וסירבה למלא אחר התנאים של חמאס, אולם התנאים שהצבנו בהתחלה לא השתנו. אין בכוונתו לוותר עליהם".

בהתייחסו להאשמות לפיהן הזרוע הצבאית של חמאס הפסיקה את פעילותה הצבאית נגד ישראל, אמר: "שמענו את הדיבורים האלה כבר ב-2006. אמרו לנו שלא נירה לעבר ישראל וכולכם ראיתם מה קרה בשטח. אם הדיבורים הללו נועדו לפגוע בחמאס, מדובר ב'משחק' ישן והדיבורים הללו לא ראויים לתגובה. המערכה מול הכיבוש עדיין ארוכה, והזמן שיעבור רק יוכיח שלא נפסיק לעולם את ההתנגדות הצבאית".

משפחת שליט הגיבה מוקדם יותר אתמול אף היא לדבריו של ברגותי. לדבריה, "מדובר בתעמולה נוספת של חמאס, והיחידים שנפגעים הם תושבי עזה הבלתי מעורבים. החמאס ומנהיגיו ממשיכים לנהוג בציניות כלפי עמם שלהם מבלי לתת תשובה להצעה הישראלית, שלושה חודשים מאז נמסרה בידי המתווך הגרמני. צר לנו לראות שאסיר חמאס זכאי להגיע לבית משפט לבקש צדק ואף לשוחח עם התקשורת בשעה שגלעד אינו זכאי לראות קרן שמש, שלא לדבר על קשר עם העולם החיצון".

ברגותי מרצה 67 מאסרי עולם בכלא בעקבות מעורבותו בשורה של פיגוע טרור בהם נרצחו עשרות ישראלים, בהם הפיגוע בבית הקפה "מומנט" ובמסעדת "סבארו" שבירושלים. במהלך הדיון הוא אמר לעיתונאים כי כאשר תהיה מדינה פלסטינית, גלעד שליט יזכה למשפט צדק.

הוא הוסיף כי להערכתו, לא תיחתם בקרוב עסקת חילופי שבויים וסיפר ששליט מוחזק בתנאים טובים. הוא הוסיף שמימוש עסקת שחרורו של החייל החטוף מתעכבת מכיוון שראש הממשלה בנימין נתניהו עסוק בנושאים אחרים מלבד העסקה, עליה כבר סיכם החמאס עם המתווך הגרמני. הוא הוסיף שאביו של גלעד, נעם שליט, יודע שהאשמה על עיכוב השחרור טמונה בנתניהו, אולם הוא מפחד לומר זאת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully