וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פרס בבקו"ם: "הסרבנות מסכנת את המדינה"

7.3.2010 / 18:19

נשיא המדינה שוחח עם המתגייסים הטריים לחטיבת גולני והצהיר: "צריך לחזק את צה"ל, וכל אחד חייב לשרת". הרמטכ"ל: "צ'יקו תמיר הוא קצין עתיר זכויות, אך המעשה שעשה היה כשל ערכי"

טל אנגלנדר

(צילום: טל אנגלנדר, עריכת וידאו: עידן גוראל)

נשיא המדינה שמעון פרס גינה הערב (ראשון) את תופעת סרבנות הגיוס. במסגרת דברים שנשא בפני מתגייסי גולני בבקו"ם אמר פרס: "כל אחד חייב לשרת. צה"ל הוא שמגן על העם, ואי אפשר שיהיו פערים, כך שחלק יתגייסו וחלק לא. תופעה זו מסכנת את עתיד המדינה וביטחונה". פרס הוסיף ואמר כי "מי שאינו רוצה במלחמה - צריך לחזק את צה"ל. אי אפשר להגיע לשלום בלי צה"ל חזק. כל זמן שיש לנו צבא חזק שמורכב מכל העם, האויב יידע להעריך את זה".

הנשיא התבטא בחריפות גם בעניין האירני ואמר כי "אירן רוצה להשתלט על העולם הערבי ומשתמשת בסכסוך הישראלי פלסטיני כעילה לפעולותיה". פרס דחה בתוקף את האשמות אירן כי "ישראל מעוניינת להשתלט על המזרח התיכון", והצהיר כי דווקא אירן היא זו שמעוניינת להשיג שליטה באזור.

"האירנים רוצים לבסס הגמוניה באזור. הם פועלים מתוך אינטרס אגואיסטי ואנטי ישראלי. הם אינם דואגים לאינטרסים האמיתיים של יתר המדינות הערבית", אמר פרס.

"מעשיו של תמיר - כשל ערכי"

במהלך האירוע נשאל פרס לגבי היחסים החמים בינו ובין הרמטכ"ל. הוא השיב: "כולנו משרתים את המדינה, כל אחד לפי צו מצפונו. אני לא מכיר שום חשבון אחר. מדובר במצב חיובי, ואני שמח שמתחדשות שיחות הקרבה".

הרמטכ"ל גבי אשכנזי שהשתתף אף הוא בטקס אמר בהתייחס להדחתו של תא"ל משה (צ'יקו) תמיר כי "צ'יקו הוא קצין עתיר זכויות בצה"ל, אך המעשה שעשה היה כשל ערכי. לכן החלטתי את החלטתי".

תמיר הורשע בחודש יוני במסגרת עסקת טיעון, לאחר שהודה כי באפריל 2007 אפשר לבנו, בן 14, לנהוג בטרקטורון צבאי. בנו פגע במכונית אזרחית, ותמיר לא דיווח על כך. הרמטכ"ל הודיע לפני כשבוע כי הוא החליט לסיים את תפקידו של תא"ל תמיר.

sheen-shitof

תוצאות מהיום ה-1

הפיתוח המהפכני לטיפולי אנטי אייג'ינג בבית - כעת במבצע מיוחד

בשיתוף נומייר פלוס

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully