וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הסנגוריה: לפסול הודאת הנער בדחיפת חברו

גלעד גרוסמן ואיילה חננאל

7.3.2010 / 16:37

לטענת הסנגוריה הציבורית, ההודאה שהוצאה מהקטין החשוד בדחיפת סיסאי אשטו למותו מגג בית ספר בנתניה נגבתה בניגוד לחוק. מעצרו הוארך בחמישה ימים

עוז מרון

(צילום: עוז מרון, עריכה: דורון שטיין)

הסנגוריה הציבורית טוענת היום (ראשון) כי הודאתו של הקטין החשוד בהפלתו מהגג של סיסאי אשטו בן ה-16 לאחר ששאפו גז מזגנים בנתניה ניתנה בניגוד לחוק, וכך גם השחזור שנערך. בסנגוריה מסבירים שחוק הנוער החדש קובע שבטרם חקירת קטין עצור על החוקר להודיע לסנגור של הקטין או לסנגוריה הציבורית על חקירתו.

"משטרת ישראל פעלה בניגוד לחוק, כאשר לא העבירה כל הודעה על חקירתו לסנגוריה הציבורית ולא נתנה לקטין הזדמנות להיוועץ בסנגור. הודאה שנגבתה ושחזור שבוצע תוך הפרת זכות ההיוועצות עשויים להיפסל על ידי בית המשפט", נמסר בהודעה מטעם הסנגוריה.

בתוך כך, אישר בית המשפט לסנגוריה להציב נציג מטעמם בעת נתיחת גופתו של אשטו. בנתיחה, יבחנו הרופאים האם קיימות שאריות של גז מזגנים בריאותיו ובדמו של אשטו, ראיה בעלת משקל משפטי רב, לדברי הסנגוריה, שכן הקטין שחזר בו מהודאתו בדחיפת אשטו מגג בית הספר. נציג הסנגוריה בנתיחה יהיה ד"ר חן קוגל, מי שהיה סגן המכון לרפואה משפטית ומפקד יחידת הזיהוי של צה"ל בעברו. הוא נשלח מטעם "מרכז דיווח נפגעים".

אשטו נהרג אמש לאחר שנפל מגג בית הספר ונפצע באורח אנוש בראשו, צוות טיפול נמרץ של מגן דוד אדום שהגיע למקום נאלץ לקבוע את מותו. במשטרה חושדים כי הנערים שאפו גז מזגנים בצוותא, לפני שאשטו נפל לקרקע.

המשטרה עצרה במהלך הלילה ארבעה נערים בגילאי 14 עד 16, החשודים ששהו יחד עם הנער, סיסאי אשטו, שנפל אל מותו אמש מגג בית הספר רש"י בנתניה. בחקירת המשטרה סיפר אחד מהם כי הוא היה זה שדחף את סיסאי מהגג, תוך כדי שאיפת גז מזגנים. בתוך כך, בית המשפט השלום בנתניה האריך את מעצרו של הקטין בחמישה ימים. שלושה מחבריו ששוחררו הבוקר הובאו מאוחר יותר לחקירה, שבסיומה הוחלט על מעצרם. מחר הם יובאו בפני שופט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully