וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הביטוח הלאומי: נשים עניות יותר מגברים

עומר רבין

7.3.2010 / 15:54

לרגל יום האישה הבינ"ל, החל מחר, פרסם המוסד לביטוח לאומי נתונים רשמיים לפיהם 19.5% מהנשים חיות מתחת לקו העוני לעומת 17.6% מהגברים. מקור הפער: הפרשי שכר משמעותיים בין המינים

ברחבי העולם יציינו מחר (ראשון) את יום האישה הבינלאומי, אך אם לשפוט לפי הנתונים שמפרסם המוסד לביטוח לאומי – התקוות לשוק עבודה שוויוני ולשוויון כלכלי בין המינים עדיין רחוקות מלהתממש במלואן. נתונים שפרסם היום המוסד בנוגע לקצבאות הניתנות לנשים חושפים כי נשים עניות יותר סטטיסטית מגברים: בעוד 17.6% מהגברים הבוגרים בישראל מצויים מתחת לקו העוני, שיעור העוני בקרב נשים מבוגרות גבוה משמעותית ועומד על 19.5%.

עוד עולה מהנתונים שרוכזו על ידי מינהל המחקר והתכנון במוסד כי במשפחות בראשן עומדת אישה, תוחלת העוני היא 22.3% לעומת 18.5% במשפחות שבראשן עומד גבר. המצב קיצוני הרבה יותר בקרב משפחות חד-הוריות שבראש רובן (97%) עומדת אישה: בישראל חיות היום 133,000 משפחות כאלה, ובהן מגיעה תוחלת העוני ללא פחות מ-29%. במוסד לביטוח לאומי מציינים כי מקור ההבדל הוא בהכנסות שמקורן בשוק העבודה, כלומר משכר ומפנסיה.

בארגוני הנשים יכולים לכל הפחות להתנחם בכך שהמשבר הכלכלי העולמי פגע יותר בגברים מאשר בנשים, שכן בחישוב כולל של שנת 2009 עולה כי שיעור האבטלה בקרב גברים עלה באופן חד משמעותית מזה שבקרב נשים. עם זאת, שיעור הנשים בקרב מקבלי קצבת הבטחת הכנסה הוא גבוה משמעותית ועומד על 64%.

מאידך, באיגוד לשכות המסחר פרסמו היום דווקא נתונים מעודדים באשר לתעסוקת נשים: לפי נתוני האיגוד נרשמה בשנת 2009 עלייה חדה של לא פחות מ-10% במספר הנשים העצמאיות, בעוד מספר הגברים העצמאיים טיפס בשיעור נמוך משמעותית – 2.6%. "מדובר בשינוי מבני חיובי בחברה הישראלית – יותר ויותר נשים מגשימות את עצמן והופכות לבלתי תלויות כלכלית", אמר נשיא איגוד לשכות המסחר, אוריאל לין. עם זאת, ראוי לסייג ולומר שגם לאחר עלייה זו מהוות הנשים רק 28% מסך העצמאים במשק הישראלי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully