וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

נשים בדואיות הפגינו: "די לאלימות נגדנו"

רמי שני

7.3.2010 / 15:44

מספר נשים מהמגזר הבדואי קיימו משמרת מחאה מול קריית הממשלה בבאר שבע במחאה על מה שהן מגדירות אוזלת היד של הרשויות. "מ-1968 עד עכשיו, נרצחו 118 נשים בידי בני זוגן, עשר מהן בשנה שעברה"

נשים בדואיות קיימו היום (ראשון) משמרת מחאה שקטה מול קריית הממשלה בבאר שבע, במחאה על אוזלת היד כהגדרתן בכל הקשור לטיפול באלימות כלפי נשים. במהלך פעולת המחאה, הן חילקו ורדים אדומים באריזה שקופה שעליה נכתב: "מוטב פרח במתנה מאשר פרח על הקבר".

"הגיעה אלינו אישה אחת, בת 63, שאחיה התעלל בה באלימות. הוא צעיר ממנה ב-33 שנים. למרות זאת, הוא החליט לפרוק את כעסו והעצבים שלו דווקא עליה", סיפרה מונה אל חבנין, תושבת רהט, נפגעת אלימות בעצמה. "האישה הזאת סבלה ממכות בכל חלקי הגוף שלה וגם בראש. האיש הזה הוא אלים מאוד, והוא היכה אותה באכזריות נוראית. הוא רצה את הכסף שלה. היא אישה זקנה, והוא חשב שיוכל לקחת את כל מה שיש לה".

אל חבנין הקימה באחרונה עמותה כדי לסייע לחברותיה מהקהילה הבדואית, שספגו אלימות קשה מבעליהן, מבני משפחותיהן או מקרוביהן. העמותה מסייעת להן להפסיק לשתוק ולהיאבק באלימות. האישה שעליה סיפרה, הגיעה אליה כדי לקבל סיוע. "הנתונים היבשים מצביעים על כך, שבמשך 42 שנים, מ-1968 עד עכשיו, נרצחו 118 נשים בידי בני זוגן, עשר מהן בשנה שעברה. בשנה הנוכחית נרצחו כבר ארבע נשים בידי בעליהן או בני משפחותיהן", סיפרה אל חבנין. לצידה של אל חבנין, עמדה היום גם יוסרה (שם בדוי) אף היא מרהט. "השכנה שלי ברחה אליי אחרי שהבעל שלה היכה אותה באכזריות, ואף אחד לא עשה דבר כדי לטפל בכך".

אל חבנין אומרת שהאלימות כלפי נשים גברה מאוד בתקופה האחרונה במגזר שלה. "קיימים מקרי רצח, אבל גם מקרים של מכות קשות כלפי נשים. תוקפים אותן באמצעות סכינים, אבנים או כלים אחרים" סיפרה אל חבנין. היא הוסיפה, כי "יש גם אלימות מילולית כלפי נשים וגם אלימות פוליטית. בנצרת, למשל, נרצחה אישה שהשתתפה בצעדת מחאה על התגברות האלימות כלפי נשים. ראינו לפני זמן קצר, שגם בלוד נרצחה אישה אחרי שהשמיעה את דעתה בנושא מסוים".

מרכז סיוע לנפגעות תקיפה מינית ותקיפה אלימה בנגב, מסל"ן, נרתם לסייע לאל חבנין וחברותיה. במסל"ן נפתח באחרונה קורס מיוחד המכשיר נשים בדואיות להתנדב למתן מענה בקו חירום לנשים נפגעות תקיפה מינית או אלימה. במקביל, מסייע המרכז בשורה של פעילויות שנועדו לסייע למותקפות להשתקם ולעמוד ולספר על מה שעבר עליהן, כדי למנוע הישנות מקרים כאלה בעתיד. "קיבלנו פנייה מקבוצת נשים בדואיות, שביקשו לעשות פעולה אמיצה לקראת יום האישה הבין לאומי", סיפרה ליזה ניקולאיצ'וק, מתנדבת במסל"ן, "ביום הזה, שבו כולם מכבדים את האישה ואומרים לה חג שמח, הן ביקשו להזכיר את אלו שנרצחו או שנפלו קורבן לאלימות קשה כלפיהן. מדובר בנשים אמיצות מאוד, שמתחילות להיפתח וכבר אינן חוששות לעמוד ולספר על מה שעברו".

בקשת הנשים, הגיעה זמן קצר אחרי שנודע על השתקת מקרי אלימות כלפי בדואיות בדרום ואחרי מספר מקרי רצח שאירעו על רקע חילול כבוד המשפחה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully