וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ההסברה על פי יולי אדלשטיין

אלי פינברג

7.3.2010 / 14:48

קמפיין הגמלים מנסה לתפוס גובה גם בבלוגים, ולשם כך שר ההסברה כינס מפגש עם בלוגרים בשפה הרוסית. אלי פינברג בפוסט מפגש

ביום חמישי קיים שר ההסברה והתפוצות יולי אדלשטיין מפגש עם עשרות בלוגרים ישראלים מהמגזר הרוסי. נכונותו של השר להכיר בעולם הבלוגים, והרמזים ששוחררו בטרם המפגש על כוונתו לשתף פעולה עם הכותבים, משכו למשרדי לשכת הפרסום הממשלתית בתל אביב, שם התקיימה הפגישה, דמויות בולטות בעולם הבלוגים הישראלי דובר הרוסית.

למרות שאינני נמנה עם תומכיו של המחנה הפוליטי ממנו מגיע אדלשטיין, הוא תמיד מצא חן בעיניי. עוד כשהיה חבר ב"ישראל בעליה" ביחד עם נתן שרנסקי, הציג אדלשטיין סגנון אחר ומאוד לא ישראלי לבוחריו ולציבוריות כולה. במרוצת השנים הספיק אדלשטיין לכהן כשר הקליטה, אבל בעידן שרנסקי הוא נאלץ להסתפק במעמד זוטר במשרד ההסברה והתפוצות.

במפגש ניכר על פניו של אדלשטיין שהדבר לא קל עבורו ושמאוד חשוב לו להוכיח שלא מדובר כאן במינוי לשם מינוי. בדבריו התמקד אדלשטיין בקמפיין הגמלים של משרדו, שתקציבו הוא כ1.5 מיליון שקלים ומטרתו שיפור הדימוי של ישראל בעולם. השר שב וחזר על הביטוי "דיפלומטיה עממית", שבעיניו חשובה לא פחות מהדיפלומטיה הרגילה. בהמשך קבל אדלשטיין באוזני נוכחים על ניסיון לצייר את הקמפיין של משרדו כקמפיין "בולשביקי", וניסה להדוף כל ניסיון לתרגם את שם תפקידו לרוסית כ "שר הפרופגנדה". לטענת אדלשטיין לבלוגרים יכול להיות תפקיד חשוב בשיפור הדימוי של מדינת ישראל בעולם, ואין לחלוק עליו בעניין הזה.

תעמולת בלוגים, מציאות מכוונת

אז מה בכל זאת רצה מאיתנו השר החביב, שבמציאות נראה הרבה יותר טוב מבמסך הטלוויזיה? כנראה להכיר, לשמוע ולהשמיע. ולא מעט רעיונות טובים אכן נשמעו. לקראת סוף המפגש שאלתי את השר אדלשטיין על הפרשה המבישה והמזיקה ביותר לתדמית ישראל בעולם היהודי, והיא פרשת ביטולי הגיור. שאלתי אם הוא מסכים שבמקרה הזה ההסברה הטובה ביותר תהיה פעולה נחרצת של הממשלה, שתפעל לסיום הפרשה.
אדלשטיין לא הבטיח פתרון מהיר אבל הסכים עם הטענה שלי.

לדבריו, בביקורו האחרון בארצות הברית, מחציתי מזמנו הוקדשה לשכנוע פעילים יהודים מבוהלים, שאצלנו בישראל "טרם החלו לעצור נשים ברחבת הכותל המערבי". באמירה זאת הוא למעשה הצדיק את הטענה שלי שיש דברים שלא ניתן להסביר. ישנן עוולות שפשוט צריך לתקן שמא לא יוציאו לנו שם רע. כך לדעתי גם בתחום המדיני. הדימוי השלילי של ישראל בעולם הוא בהרבה מאוד מקרים פועל יוצא של המדיניות, בין היתר של הממשלה שבה השר אדלשטיין מכהן. ואת זה, הוא כשר ההסברה, אסור שישכח.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully