וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ברקוביץ' יכול לשאוב עידוד מזידאן

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.3.2010 / 14:51

קמפיין תקשורתי נרחב באלג'יריה קורא למינוי כוכב העבר הצרפתי לתפקיד המאמן הלאומי. זידאן, אלג'יראי במוצאו, אף זכה לתמיכה רשמית של הנשיא. אבי לוזון, לתשומת לבך

כוכב נבחרת הכדורגל של צרפת לשעבר ואחד מגדולי השחקנים בהיסטוריה, זינדין זידאן, מועמד לאמן את נבחרת אלג'יריה. כך דיווחו הבוקר (ראשון) כלי התקשורת המקומיים במדינה. זידאן, שמוצאו מאלג'יריה, קיבל הצעה לאמן את הנבחרת מהנשיא עבד אל-עזיז בותפליקה, בפגישה שהתקיימה בשבוע שעבר בלשכת הנשיא.

נדמה כי כלי התקשורת במדינה מנהלים מסע יחסי ציבור מאסיבי למינוי של האליל המקומי - מסע שאף זוכה לגיבוי נשיאותי רשמי. הקמפיין עצמו מהווה חיזוק נוסף לתופעה הרווחת בשנים האחרונות בכדורגל העולמי - מינוי כוכבי עבר למשרת המאמן הלאומי, עיינו ערך מראדונה (ארגנטינה) דונגה (ברזיל), יורגן קלינסמן (גרמניה), מרקו ואן באסטן (הולנד) ורוברטו דונאדוני (איטליה). ואולי מדובר ברמז נוסף עבור יו"ר ההתאחדות לכדורגל בישראל אבי לוזון, שיקדיש הרהור נוסף לסוגיית אייל ברקוביץ'. אבל רק אולי.

העיתונים במדינה דיווחו כי זידאן, שכיכב בעבר ביובנטוס ובריאל מדריד, אמר לנשיא בותפליקה כי "יחשוב על ההצעה המפתה" ויחזיר לו תשובה בקרוב. לפי ההצעה, זידאן לא ייכנס לנעלי מאמן הנבחרת באופן מיידי אלא רק לאחר המונדיאל שייערך בקיץ בדרום אפריקה. בפגישה בין "זיזו" לבין בותפליקה נכחו גם שני אחיו של הנשיא האלג'יראי וכן אביו של זידאן.

זידאן, 37, נולד במארסיי שבצרפת למשפחה שמוצאה מאלג'יריה. בשנת 1996 עבר מצרפת למועדון האיטלקי יובנטוס, שם כיכב במשך כחמש שנים. בשנת 2001 נרכש על ידי המועדון היוקרתי ריאל מדריד בתמורה ל-78 מיליון אירו - מועדון איתו זכה בליגת האלופות ב-2002. במקביל ביסס את עצמו כאחד השחקנים המרכזיים של נבחרת צרפת, איתה זכה בגביע העולמי ב-1998 ובאליפות אירופה בשנת 2000. הוא נבחר על ידי פיפ"א שלוש פעמים לכדורגלן השנה בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully