וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הבורסה עלתה גם היום - נושקת לשיא

עומר רבין

7.3.2010 / 16:32

ממשיכים לדהור: מדד ת"א 25 עלה ב-0.6% ומצוי רק 20 נקודות מרמת שיא של כל הזמנים. מדד ת"א 100 עלה גם הוא ב-0.8%. האם השיא ההיסטורי יישבר מחר?

האם הבורסה בת"א תשבור השבוע את השיא ההיסטורי ותעפיל לרמות הגבוהות ביותר אי פעם? אם לשפוט לפי הצבע הירוק של המסכים שם הבוקר ייתכן מאוד שהתחזיות האופטימיות של האנליסטים בדרך למימוש. המסחר בתל אביב התנהל היום באווירה חיובית במיוחד על רקע עליות שערים בולטות שנרשמו בסוף השבוע בניו יורק ואשר הביאו את מדד הנאסד"ק לעלייה נוספת בשיעור של 1.5%. האווירה החיובית התפשטה גם מחוץ לניו יורק וגררה הדים חיוביים בשוקי המניות במזרח ובאירופה, על אף המשבר הכלכלי ביוון.

בסיכום יומי עלה מדד ת"א 25 בשיעור של 0.6% לרמה של 1,215 נקודות. מדד ת"א 100 עלה בכ-0.8% לרמה של 1,147 נקודות. מדד תל טק עולה בשיעור מרשים אף יותר של 2.7%. בין היתר בלטו מניות הסלולר - סלקום שעלתה ב-2.5% ופרטנר שקפצה בלא פחות מ-3.3%. מניית נייס גם היא רשמה זינוק מרשים של 5.8% תוך יום אחד. מניות מגזר קידוחי הנפט רושמות דווקא ירידה חדה על רקע הדיווחים המאכזבים מקידוח "צוק תמרור 4" שבים המלח: אבנר יהש ודלק קידוחים איבדו כ-3% בקירוב כל אחת.

כעת מצוי מדד ת"א 25 מרחק 20 נקודות בלבד (או 2%) מרמת השיא ההיסטורי שלו שנרשמה בחודש אוקטובר 2007 - 1,237 נקודות, רמה אותה עשוי המדד לפרוץ השבוע.

בסוף השבוע העריכו פרסמו האנליסטים בבנקים הגדולים את תחזיותיהם השבועיות הצופות שבירה של השיא על אף החשש ממימושים בטווח הנראה לעין: "ברמת המחירים הנוכחית בשוק המניות קיימת אפשרות ממשית למימוש" – נכתב בסקירה השבועית של כלכלני בנק לאומי ללקוחות. שם, חוששים כי העליות המשמעותיות עשויות ליצור אפקט פסיכולוגי אצל המשקיעים שיבקשו "להקדים" את סיומו של הראלי ולצאת מהבורסה עם הרווח ביד. עם זאת, גם שם ממשיכים לשדר אופטימיות באשר לטווח הרחוק: "הסנטימנט החיובי בשוק המקומי יימשך, וזאת לנוכח השיפור בתמונה המאקרו-כלכלית והתשואות הנמוכות הצפויות באפיקים הסולידיים אשר תומכות בו".

לעמדה החיובית בטווח הרחוק מצטרפים גם הקולגות מהפועלים שם מדברים עם שיא היסטורי בטווח הנראה לעין: "עליות השערים שנרשמו בבורסה בשבועיים האחרונים הן ביטוי לאופטימיות בנוגע לכלכלה המקומית וגוברים הסיכויים כי מדדי המניות הכבדות ישברו את שיאם ההיסטורי בזכות אווירה זו", נכתב בהודעה הקושרת בין ביצועי הבורסה בת"א לאווירה החיובית בעולם. עם זאת טוענים בפועלים כי גם כן ייתכנו בטווח המיידי מימושי רווחי נקודתיים הנובעים מהתנודתיות הרבה שאפיינה את שוק ההון בחודשים האחרונים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully