וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מסתמן: נפגעי ההקפאה יפוצו במיליונים

פנחס וולף

7.3.2010 / 13:42

ח"כ דני דנון הסכים לעכב הגשת הצעת חוק לפיצוי נפגעי הקפאת הבנייה, בתמורה להעברת 300 מיליוני שקלים למתנחלים והקבלנים הנפגעים. ההסכם דורש את אישור ועדת השרים

המדינה תפצה את נפגעי ההקפאה בכ-300 מיליון שקל, כך סיכמו היום (ראשון) ח"כ דני דנון (ליכוד), שיזם הצעת חוק בנושא, ומשרדי ראש הממשלה והאוצר. בעקבות הסיכום שהוצג, דנון לא יגיש לעת עתה את הצעת החוק שיזם. לפי הסיכום, 90 מיליון שקל יינתנו לאנשים פרטיים שרכשו דירות ולא יכלו להשלים את הבנייה וכמה עשרות מיליוני שקלים יועברו לרשויות ביהודה ושומרון. הפיצוי לקבלנים נאמד בסכום של 100-160 מיליוני שקלים.

עוד נקבע כי אם הבית נבנה על פי דין, רוכש הדירה שידרוש את הפיצויים, יקבל אותם בתוך 30 יום מהמועד בו הוא הגיש את המסמכים הרלוונטיים. הפיצוי יינתן על שכר הדירה שהרוכשים נאלצים לשלם עד תום תקופת ההקפאה.

הקבלנים יהיו זכאים לפיצויים על ההוצאות הנוספות שהיה עליהם למסור בתקופת ההתנתקות, כאשר במסגרת החישוב ינוכו להם ההכנסות באותה תקופה. הפיצוי יינתן גם על הוצאות אחסנה, הוצאות שכירות והוצאות שמירה.

לדברי דנון, "אסור לתת למחדל הטיפול במפוני ההתנתקות לחזור בשנית. לצערי עד עכשיו כל הרשויות עסקו רק באכיפת צו ההקפאה ואף אחד לא חשב על ציבור שלם שמשלם על ההקפאה מכיסו הפרטי". עוד אמר דנון אמר כי "המנגנון שבנינו ידאג כי ההקפאה לא תהרוס משפחות שלמות ולא תגרום הפסדי ענק למשפחות ששמו את מיטב כספם בבניית ביתם. המדינה מחויבת לכל האזרחים, בין אם הם בונים בית בקדימה ובין אם הם בונים בית בקדומים. המדינה החליטה – המדינה תפצה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully