וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אבו מאזן: "אם המו"מ לא יצליח - אתפטר"

ניר יהב, כתבנו לענייני ערבים

7.3.2010 / 10:31

מקורות פלסטינים טוענים כי ראש הרשות הפלסטינית יתפטר אם לא תושג "התקדמות ממשית" במהלך ארבעת חודשי המו"מ העקיף עם ישראל. "הוא סבור כי המו"מ העקיף לא יוביל לשום תוצאה"

יו"ר הרשות הפלסטינית אבו מאזן הודיע לחברי הוועד המרכזי של פתח כי בכוונתו להתפטר מתפקידו כיו"ר הרשות אם במהלך ארבעת חודשי המשא ומתן העקיף עם ישראל לא תושג "התקדמות ממשית", כך דיווחו היום (ראשון) מקורות פלסטינים המקורבים לוועד המרכזי לאתר החדשות הפלסטיני "קודס נט". על פי המקורות, בפגישה שנערכה אתמול בין אבו מאזן לחברי הוועד, הביע יו"ר הרשות חשש מכך שישראל והפלסטינים לא יצליחו לגבש הסכם תוך ארבעה חודשים.

"אבו מאזן פסימי וסבור כי ארבעת חודשי המשא ומתן העקיף עם ישראל לא יובילו לשום תוצאה", הוסיפו המקורות. "לאור זאת הוא הודיע לחברי הוועד המרכזי על כוונתו להתפטר ממשרתו". גורמים ברשות הפלסטינית הביעו חשש אף הם כי ארבעת חודשי המשא ומתן יחלפו "מבלי שתושג שום התקדמות, וכך האזור ייגרר למלחמה נוספת שאת תוצאותיה יהיה קשה להעריך".

לאחר שקיבל את אישור שרי החוץ הערבים לנהל משא ומתן עקיף עם ישראל שיימשך ארבעה חודשים, צפוי הוועד המבצע של אש"ף להתכנס היום ברמאללה ולדון בחידוש המגעים עם ישראל. זאת לאחר שאתמול נועד אבו מאזן עם חברי הוועד המרכזי של פתח. גורמים פלסטינים מסרו כי חברי הוועד "הביעו את תמיכתם בכוונתו של אבו מאזן לחדש את המשא ומתן אך הבהירו כי הם דבקים בעקרונות הלאומיים. בנוסף ביקשו ממדינות ערב לקחת אחריות אם המגעים "ייכשלו".

באירוע שהשתתף אתמול לציון יום הולדתו של הנביא מוחמד, אמר אבו מאזן כי העם הפלסטיני "הלוחם" ישיג "חירות, עצמאות וכבוד לאומי" באמצעות הקמת מדינה פלסטינית בגבולות 67' שבירתה ירושלים. "ישראל ממשיכה להרחיב את התנחלויותיה על חשבון הזכויות הלגיטימיות של העם הפלסטיני ולפגוע בכבודם של המקומות הקדושים הפלסטינים", אמר. "אין מדינה פלסטינית ללא ירושלים, אין שלום ללא ירושלים שהיא בירתה הנצחית של פלסטין".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully