וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

"המשבר ביוון - סכנה לגוש היורו"

7.3.2010 / 8:52

"אי אפשר לאפשר למדינה החברה בגוש היורו ליפול", אמר סרקוזי שייפגש היום בערב עם ראש ממשלת יוון במטרה לנסות למצוא מתווה לפתרון המשבר בתמיכת מדינות האזור

"האיחוד האירופי חייב לתמוך ביוון, אם החברות בו לא רוצות להסתכן בהתמוטטות גוש היורו" - כך אמר אתמול (שבת) נשיא צרפת ניקולא סרקוזי, אשר צפוי להיפגש היום בערב בפאריס עם ראש ממשלת יוון יורגוס פפנדראו.

"אם יצרנו את היורו, אנחנו לא יכולים לאפשר למדינה שנמצאת בגוש היורו ליפול. אחרת לא היה טעם ביצירת המטבע המשותף. עלינו לתמוך ביוון משום שהיא עושה מאמץ", אמר סרקוזי.

מנהיגי האיחוד האירופי סירבו עד כה להעניק ליוון סיוע כספי, והורו לממשלתה לצמצם את הגירעון התקציבי שלה, הגבוה מבין מדינות האיחוד האירופי, בעצמה. למרות דבריו של פפנדראו, כי בזכות הצעדים בהם נקט בשבוע שעבר לקיצוץ הגירעון, מגיע ליוון סיוע מהאיחוד האירופי, אמר אתמול שר החוץ הגרמני גווידו וסטרוולה, כי ארצו "אינה מתכוונת לכתוב צ'ק פתוח".

פפנדראו עורך בימים אלה סבב ביקורים בלוקסמבורג, ברלין, פאריס וושינגטון, לאחר שממשלתו אישרה בשבוע שעבר תוכנית לקיצוצים בסך 4.8 מיליארד יורו (6.5 מיליארד דולר). קנצלרית גרמניה אנגלה מרקל, שנועדה אתמול עם פפנדראו, אמרה כי סוגיית חילוצה של יוון "כלל לא עלתה", וכי צעדי הקיצוץ של ממשלת יוון גורמים לה להיות אופטימית, ולהאמין כי אין צורך בחילוץ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully