וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

תביעת ענק כנגד טבע בטענה כי הפרה פטנט

יורם גביזון

7.3.2010 / 9:01

חברת מרק תובעת את ענקית התרופות הישראלית בגין הפרת פטנט על תרופה להפחתה של רמת הכולסטרול בדם. מדובר בתרופה שמכירותיה מסתכמות ביותר מ-2 מיליארד דולר בשנה

חברת מרק הגישה תביעה נגד חברת טבע בגין הפרת פטנט על התרופה וייטורין (Vytorin) להפחתה של רמת הכולסטרול בדם. טבע הגישה בקשה לאשר את שיווקה של גרסה גנרית לתרופה לפי סעיף 4 לחוק הץ' ווקסמן, שמקנה בלעדיות של שישה חודשים בשיווק גרסה גנרית של תרופה לחברה הראשונה שתערער בהצלחה על הפטנטים המגנים עליה.

טבע לא היתה הראשונה שעירערה על תוקפם של הפטנטים שרשומים על וייטורין ותקפים עד 2014 ו-2017.

מרק תבעה כבר בדצמבר 2009 את מיילן, החברה השנייה בגודלה בארה"ב לאחר טבע, על הפרת הפטנטים על וייטורין, תרופה שמשלבת את החומר הפעיל של שתי תרופות, Zetia ו-Zocor, שכבר הפכה לגנרית.

מכירותיה של התרופה הסתכמו בעולם כולו ב-577 מיליון דולר ברבעון הרביעי של 2009 וב-2.1 מיליארד דולר ב-2009 - ירידה של 14.5% בהשוואה ל-2008. זאת על רקע כישלון של התרופה להראות ששימוש בווייטורין מקטין את הצורך בניתוח להחלפת מסתם בעורק הלב ואת התמותה כתוצאה מהתקפי לב.

פייזר: אין כפילויות אז לא נפטר

בתוך כך ערכה חברת פייזר ביום חמישי שעבר מצגת בפני בנקי ההשקעות שמנהלים את מכירתה של חברת רציופארם (החברה הגנרית השנייה בגודלה בגרמניה והחמישית בגודלה בעולם), וכן בפני מנהליה הבכירים של רציופארם. המצגת נערכה שבוע לאחר ששלמה ינאי, מנכ"ל טבע, שגם היא מתחרה על רכישת רציופארם, ערך מצגת דומה, ושבוע לפני שחברת אקטוויס האיסלנדית תציג את תוכניותיה לגבי רציופארם. ההכרזה על הזוכה במכרז לרכישת רציופארם צפויה עד סוף מארס 2010.

לפי דיווח בסוכנות בלומברג, פייזר הציעה לרכוש את רציופארם תמורת 3 מיליארד יורו (4.1 מיליארד דולר), שמשקף מכפיל 1.9 ביחס למכירותיה של רציופארם ב-2009. היקפו של השוק הגנרי בגרמניה מוערך ב-6.3 מיליארד יורו.

מנכ"ל פייזר, ג'פרי קינדלר, אמר שבכוונת החברה להפוך את העיר אולם (Ulm) שבדרום מערב גרמניה לבסיסה של החטיבה הגנרית של פייזר באירופה, ואת מנהליה של רציופארם למנהלי החטיבה הגנרית של פייזר. קינדלר התחייב להשקיע באתר הייצור של רציופארם באולם, נקודה שעשויה להיות בין גורמי המפתח בהכרעה על זהות הזוכה במכרז. שכן אולם היא עיר קטנה יחסית בת 120 אלף איש. רציופארם מעסיקה 5,580 איש, 2,875 מהם בגרמניה.

קינדלר ציין שפייזר תעניק לרציופארם אפשרות להרחיב את פעילותה בעולם כולו. הוא הדגיש כי לגריסטון, החברה הגנרית בקבוצת פייזר, אין לפי שעה פעילות בגרמניה, וממילא לא תתעורר בעיית הכפילויות והצורך בפיטורי עובדים שתיווצר אם טבע או אקטוויס (שכבר מקיימות פעילות גנרית בגרמניה) ירכשו את החברה. רכישת רציופארם תזניק את פייזר לעשירייה הפותחת של החברות הגנריות הגדולות בעולם.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully